Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har montert motorvarmer i 530 E61?

kan vel være greit med en varmer til vinteren. Helst en Webasto dieselvarmer!

Noen som har det i sin E61?

Man sparer jo partikkelfilter også hvis motoren er forvarmet.

Posted

Greit å få proffene til å montere dette på en såpass ny bil. En fordel å få programmert det inn i idrive og.

Webasto eller eber er et must om man ikke har garasje

Posted

Helt klart! Noen dieselbiler har en ekstravarmer, f eks en webasto tillegsvarmer pga det kalde klimaet her i norge. Men det har vel ikke vogna vår? Vil nok lønne seg å dra til tyskland å få dette montert!

Posted

Sikkert billigere i Tyskland evt. Sverige. Ellers er det mange flinke på Bosch verkstedene rundt om. Dyrt .. JA

Posted

Kjempeflott! tenkte å høre der jeg og!

Blir det for dyrt kan man jo montere en Defa el varmer, med blokkelement til å skru inn i blokka!

Posted

da har jeg undersøkt her i uddevalla... blir fort 15 - 20 svenske lapper.. inklusiv deler og arbeid.. da tok jeg utgangspunktet i alt diesel/bensin, motor og cupe varmer..

Posted

Om du får en dieselvarmer montert for 15 svenske er det rasende billig. Hvor var dette? Kunne tenke meg å gjøre det selv.

Posted

det var da ekstremt billig. Fikk pris hos BMW forhandler i nord Sverige og de skulle ha SEK 39.500,-. Det gjaldt full montering, da det ikke er kjørevarmer på min E61. Norsk BMW forhandler skal ha 30.000 for jobben.

Posted

Jeg har Defa i min. Det fungerer og er vedlikeholdsfritt, i motsetning til Webasto som jeg har svært blandet erfaring med. Problemet er at du må ha tilgang på strøm for at det skal fungere.

Du får kanskje varmer montert for 15k, men vil du ha den integrert mot bilens elektronikk og klimaanlegg, for å kunne bruke den som kupèvarmer, må du blø adskillige tusenlapper ekstra. Webasto leverer nemlig ikke pakken til dette. Du må kjøpe hos BMW og det er mer fikling for å få det til å fungere.

Posted

Jeg ville aldri hatt brenner montert uten at det er integrert.

Selv har jeg hatt mange biler med dieselvarmer og min erfaring er at dette fungerer bra og er pålitelig. Dog har dette vært under fem år gamle biler.

I forhold til defa så er det helt topp så lenge man står ved stikk alle steder en parkerer ute. :)

Posted
det var da ekstremt billig. Fikk pris hos BMW forhandler i nord Sverige og de skulle ha SEK 39.500,-. Det gjaldt full montering, da det ikke er kjørevarmer på min E61. Norsk BMW forhandler skal ha 30.000 for jobben.

dette er ikke hos bmw forhandler :P

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...