landrange Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 Noen som har montert motorvarmer i 530 E61? kan vel være greit med en varmer til vinteren. Helst en Webasto dieselvarmer! Noen som har det i sin E61? Man sparer jo partikkelfilter også hvis motoren er forvarmet.
HMW Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 Greit å få proffene til å montere dette på en såpass ny bil. En fordel å få programmert det inn i idrive og. Webasto eller eber er et must om man ikke har garasje
landrange Skrevet August 31, 2012 Forfatter Skrevet August 31, 2012 Helt klart! Noen dieselbiler har en ekstravarmer, f eks en webasto tillegsvarmer pga det kalde klimaet her i norge. Men det har vel ikke vogna vår? Vil nok lønne seg å dra til tyskland å få dette montert!
HMW Skrevet August 31, 2012 Skrevet August 31, 2012 Sikkert billigere i Tyskland evt. Sverige. Ellers er det mange flinke på Bosch verkstedene rundt om. Dyrt .. JA
kbpE30 Skrevet August 31, 2012 Skrevet August 31, 2012 skal til bmw i sweden i dag.. så kan høre på pris da
landrange Skrevet August 31, 2012 Forfatter Skrevet August 31, 2012 Kjempeflott! tenkte å høre der jeg og! Blir det for dyrt kan man jo montere en Defa el varmer, med blokkelement til å skru inn i blokka!
kbpE30 Skrevet August 31, 2012 Skrevet August 31, 2012 da har jeg undersøkt her i uddevalla... blir fort 15 - 20 svenske lapper.. inklusiv deler og arbeid.. da tok jeg utgangspunktet i alt diesel/bensin, motor og cupe varmer..
HMW Skrevet August 31, 2012 Skrevet August 31, 2012 Om du får en dieselvarmer montert for 15 svenske er det rasende billig. Hvor var dette? Kunne tenke meg å gjøre det selv.
nure Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 det var da ekstremt billig. Fikk pris hos BMW forhandler i nord Sverige og de skulle ha SEK 39.500,-. Det gjaldt full montering, da det ikke er kjørevarmer på min E61. Norsk BMW forhandler skal ha 30.000 for jobben.
Odd-M Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Jeg har Defa i min. Det fungerer og er vedlikeholdsfritt, i motsetning til Webasto som jeg har svært blandet erfaring med. Problemet er at du må ha tilgang på strøm for at det skal fungere. Du får kanskje varmer montert for 15k, men vil du ha den integrert mot bilens elektronikk og klimaanlegg, for å kunne bruke den som kupèvarmer, må du blø adskillige tusenlapper ekstra. Webasto leverer nemlig ikke pakken til dette. Du må kjøpe hos BMW og det er mer fikling for å få det til å fungere.
HMW Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Jeg ville aldri hatt brenner montert uten at det er integrert. Selv har jeg hatt mange biler med dieselvarmer og min erfaring er at dette fungerer bra og er pålitelig. Dog har dette vært under fem år gamle biler. I forhold til defa så er det helt topp så lenge man står ved stikk alle steder en parkerer ute.
kbpE30 Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 det var da ekstremt billig. Fikk pris hos BMW forhandler i nord Sverige og de skulle ha SEK 39.500,-. Det gjaldt full montering, da det ikke er kjørevarmer på min E61. Norsk BMW forhandler skal ha 30.000 for jobben. dette er ikke hos bmw forhandler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå