Gå til innhold

Hadde E90 enn på Naf test i dag 1 mnd før garantien går ut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde min E90 på Naf test i dag. Da garantien går ut om 1 mnd.

Da har eg fått noen feil som må utberedes.

Bremse skive venstre bak må byttes, høyre bak er helt på grensen.

Dette ville bavaria fikse opp i med å bytte ut kun den ene skiva og sette på gammle klosser igjen, Viss dei sko bytte begge skivene bak å klosser sko dei ha vanlig pris på dette.

Trudde ikke de va låv å kun bytte en skive å hive gammle klosser på bak engang...

AC virker ikke naf trur det er noe meir enn bare lekasje på anlegget.

Bavaria fyllte bare på gass meir gjore dei ikkje fekk eg klar beskjed om.

Nøkklene er og veldig dårlig rekkevidde på må stå helt oppe i bilen for å kunne låse dei opp.

Dette skylder bavaria på at de er sletent og sånn skal de verr på en gammal bil får eg beskjed om.

Desse nøkklene går de ikkje ann å bytte batteri dei må bytte hele nøkkelen.

Fekk og vite at bilen er delvis omlakkert bak, heila sido å front.

Bavaria seier dei ikkje har peiling på dette og vet ikke va som har skjedd.

Denne bilen er kjøpt ny hos dei samme forhandlar å bilen har godt i nærheten hele tiden. Så de er løye viss kje dei vett om dette..

Hva skal eg gjøre? og hva har man egentlig rett på?

Bilen er en 2006 mod kjørt 65.000km

Skrevet

hver glad du får 1 ny bremseskive og betal for klosser og 1 skive til selv...men nøkklene får di ordne opp med. at bilen er delvis opplakkert,må du nokk bare godta,selv om di skal opplyse om det,kansje prøve å skrike deg til en god pris på kommende service?

Skrevet

så du mener dei skal bytte 1 skive å sette på gammle klosser? varer 1 mnd så er den nye skiva ødlagt og. Har jo bruktbil garanti. Skal vel levere ut en bil som er lovlige bremser på?

Aldri opplevd at noen bytter 1 skive på ett serriøst verksted jaffal.

Ac skal heller ikke virke meir enn 1 mnd? på en 2006 mod ?

Er ikkje noe problem å fikse dette sjøl for en grei pris men syns de er elendigt av ett serriøst firma å holde på sånn. Kjøp trygt kjøp sikkert skriker dei på reklamene. Er ikke sikkert når dei lyger om at bremseskivene er gode nok når eg kjøpte bilen, når dei egentlig er under grensene.

Skrevet
hver glad du får 1 ny bremseskive og betal for klosser og 1 skive til selv...men nøkklene får di ordne opp med. at bilen er delvis opplakkert,må du nokk bare godta,selv om di skal opplyse om det,kansje prøve å skrike deg til en god pris på kommende service?

Tviler på å få en god pris på service aldri opplevd dårligere service noen gang.

er ikke noe stort problem å betale får dette sjøl. Men syns dei skal opplyse om ting. Å når eg kjøpte bilen sa eg bremseskivene va dårlige. Men han sa dei var langt innenfor målene . Så da rekna eg faktisk me dei var ok. Men tydeligvis ikkje. Er ikkje prisen på nytt de stopper på. Blir bare litt fortvila over at ett så serriøst firma holder på sånn.

Skrevet
så du mener dei skal bytte 1 skive å sette på gammle klosser? varer 1 mnd så er den nye skiva ødlagt og. Har jo bruktbil garanti. Skal vel levere ut en bil som er lovlige bremser på?

Aldri opplevd at noen bytter 1 skive på ett serriøst verksted jaffal.

Ac skal heller ikke virke meir enn 1 mnd? på en 2006 mod ?

Er ikkje noe problem å fikse dette sjøl for en grei pris men syns de er elendigt av ett serriøst firma å holde på sånn. Kjøp trygt kjøp sikkert skriker dei på reklamene. Er ikke sikkert når dei lyger om at bremseskivene er gode nok når eg kjøpte bilen, når dei egentlig er under grensene.

Har du lest vilkårene for bruktbilgarantien angående slitedeler?

Forøvrig sløvt å bare etterfylle gass uten å tappe av gammel gass og trykkteste anlegget først. Ihvertfall dersom NAF hadde mistankte om lekkasje.

Skrevet

Har kje lest så mye om det nai. Men synes de er sløvt å kun bytte 1 skive og eg. Sette på gammle klosser så er skiva ødlagt ette 1 mnd. Har aldri enno hørt om ett serriøst verksted som bytter kun 1 skive og setter på gammle klosser. Viss eg sko ha ny skive å klosser så måtte eg betale full pris va kje snakk om å fikse ein god pris. Syns bare det er elendigt av ett serriøst firma som skryter over at du kjøper trygt og sikker bil.

Skrevet
Har kje lest så mye om det nai.

Da synes jeg du bør gjøre det, for dersom det står at bruktbilgarantien dekker slitedeler så står du mye sterkere. I motsatt fall så er det jo nesten rart (generøst) at de tilbyr deg 1 gratis skive, spesielt tatt i betraktning "billigløsningen" med å etterfylle AC-gass.

Skrevet

Nei men hvorfor vil dei bytte 1 skive gratis til meg da? Synes de virker veldig rart heile greiene. Når dei seier at skivene er gode nok til å holde en god stund til når eg kjøpte den. nevnte de for dei når eg kjøpte den. Synes bare de er elendigt av ett så serriøst firma å lyge å levere ut en bil i den stand. Sjøl om eg vett det er slitedeler. Hadde vert litt annerledes viss de va en bil til 40.000kr men når du kjøper bil til 240.000 forventer du faktisk at den er i grei stand.

Skrevet
Nei men hvorfor vil dei bytte 1 skive gratis til meg da?

Det at de kun tilbyr 1 skive når de først tilbyr skiver fremstår som noe merkelig ja. Bremseskiver selges jo i par. Hva skal forhandleren gjøre med den andre skiva? Legge den på lager og "håpe" på at det oppstår en liknende situasjon en annen gang på en annen bil men på det andre hjulet? :)

Skrevet
holde den av til neste skiva ryker og han kommer tilbake :P

Ja kommer tilbake om 1 mnd når den andre skiva er ødlagt og, så kan dei bare bestille til den andra sido igjen og. Brukte klosser vil ødlegge den nye skiva.

Skal aldri kjøpe en dritt av bavaria igjen:P

Skrevet
Ja kommer tilbake om 1 mnd når den andre skiva er ødlagt og, så kan dei bare bestille til den andra sido igjen og. Brukte klosser vil ødlegge den nye skiva.

Skal aldri kjøpe en dritt av bavaria igjen:P

Men dersom denne bruktbilgarantien din ikke dekker slitedeler så har du ikke så mye du skulle ha sagt ang. bremsene synes jeg. Det fremgår jo utfra det du skriver at du var klar over tilstanden på bremseskivene da du kjøpte bilen. Ville heller lagt inn energien på å få klarhet i dette med AC-anlegget istedet for (f.eks. ta en ny test hos et AC-verksted rett før garantien går ut), for dersom du har en lekkasje kan det bli dyrt.

Skrevet

Ang nøkkel mener jeg det er bullshitt.. Samme sa de til meg på min 2007 mod 320d.. Stakk innom BMW, ville bytte batteri i begge nøklene, men fikk beskjed om at det ikke var batteri i.. Stakk hjem, vippa opp lokket bak på nøkkelen (den siden som ikke har knapper), satte i nytt batteri, og vips var begge nøklene som nye.

Skrevet

Det er ikke bullshit, det er forskjellig mtp årsmod og utstyr. Min E92 hadde ikke lokk, mens en kompis sin E91 med Key less go hadde det...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...