stianpedersen Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Hei, På min Bmw E39 touring 2001 har baklyktene som sitter på bahasjelokket blitt matt. Kan jeg pusse dem ned med superfint våtslipppapir og lakkere med klarlakk etterpå ? Eller vil lyktene regaere på det? Mvh Stian Pedersen
kjølen Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Har selv gjort dette på min E 46 og det fungerer knall.Men husk å bruke kvalitetsklarlakk,feks duplicolor
Alpejohn Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Det kommer litt an på hvor dårlige de har blitt, mine var og hvitaktige, jeg kjøpte megveier headligh restoration kit, og polerte lyktene. Ser helt nye ut etterpå. Varer en stund også. Har tatt flere baklykter med svært godt resultat.
Mikael-B Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Skal du lakkere må du gjøre det proft, et støvkorn i klarlakken og du ser det altfor godt. Hadde holdt meg til å våtslipe kjapt og polert opp. Har gjort det selv med x antall lykter, og holder i massevis. Blir ikke falma på 4-5 år igjen.
mvbeven Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Sant som Mikael-B sier. Jeg har også gjort det ett par ganger, men da med en desh av svart så du får soting;)
MeSs Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Kjøp "Autosol"! Dette er egentlig til å polere chrome, men funker superfett på plastikk! Feks baklykter
killarinc Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Beste er og pollere. Lett når det er plast da du kan slipe bort øverste laget av plasten ganske lett.
Alpejohn Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 http://www.meguiars.com/en/automotive/p ... ation-kit/ Polerte baklyktene på bilen til samboeren:
BTK-530 Skrevet September 5, 2012 Skrevet September 5, 2012 Jeg la på en noe mørk tykk folie for lykter.. Litt jobb men ser greit, ut og hverken biltilsyn eller NAF har kommentert det på noen måte.. Ser ikke antydning til de matte fæle lyktene på bakluka
stianpedersen Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 Takk for svar: ) Jeg brukte denne tidligere http://www.jula.no/poleringsmiddel-head ... rer-629189 Men etter en stund ble dem "litt" matte igjen. Var derfor jeg lurte på om jeg kunne klarlakkere dem etter denne type behandling av lykter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå