andreee Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Finner jo endel e36 coilovers til salgs , passer disse på e30? Evt hva er det som ikke passer, er det nav diameter til hjullager? Att man må bruke e36 5x112 hubs?
andy91 Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Siden Andre er treig med å oppdatere her kan jo jeg komme med noe som har blitt gjort Har fått revet ut baksete og hattehylle, som forøvrig var 25mm finer plate.. Det har også blitt sveiset noe rust rundt dempertårnet på venstre side bak. Bilen er nærmer seg vel nå klar til Rudskogen førstkommende søndag på VACN treff
BMW E30 325 Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Følger med her;) Syns d2 funker fint hverdag jeg, men hadde heller lagt i ekstra for kw v2 med tuv. Fjører får du jo kjøpt løst etter specs.
andy91 Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Hmmm.... er det åpent for alle på VACN? Nei, kun for medlemmer, og i utgangspunktet kun VAG, men siden det ikke er så mange som pleier å komme på september treffet er det åpent for alle bilmerker. Om du skulle være interessert i å bli med så må du melde deg inn i VACN, som koster 400kr, påmelding av bilen 300kr og fører forsikring 200kr. Så i alt blir det da 900kr for å kjøre omtrent så mye du vil fra 13:00 til 19:00. Om du lurer på noe mer så spør på PM Hvordan funker KW v2 til banekjøring i forhold til xyz/D2? koster jo en del mer
JulianS Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 KW bruker koni dempere, det er ikke lagd etter fingeren i lufta prinsippet som jeg har inntrykk av at k-sport/xyz/d2/gs-performance er. Mange tror at jo stivere det er, jo bedre er det! Til e30 kan du også lage kw v2 selv, kommer på under 5000,-
andreee Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Det er som andy sier mulighet for å slippe på med annet merke enn vag om du er medlem i vacn klubben Bare å melde seg inn, veldig seriøs og bra klubb. Har drøyd demper kjøpinga til etter treffet da det var mye penger som skulle ut denne mnden. Jeg har og vært litt skeptisk til disse merkene, vil ha noe bra. Jeg liker det du skriver der JulianS. Min erfaring med kw/HR er bra. Jeg kjører billig gewinde på bruksbilen å den homper bare bortover. Stivest mulig er ikke alltid best nei. Har du noe link til det JulianS, eller oppsett? Fjærene er jo mulig åskifte til stivere etterpå om en ikke er fornøyd. André
JulianS Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 viewtopic.php?f=11&t=111187&hilit=318iS&start=45 Der ser du åssen jeg gjorde det. Delene får du på kollevold, trur jeg betalte 600 pr justeringskit og 550-600 pr fjær mener det er noen koni dempere tilsalgs her.. En kompis av meg har supersport på e36 325, sitter egentlig ganske dårlig!
Trond.S Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Julian: kjøpte du dempere fra KW eller? Vanlige gule koni har vel ikke samme ventiler som KW sine?
BMW E30 325 Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 jeg har gule koni bak tilsalgs usikker på om jeg har fram, enda.
JulianS Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Samme delenr på koni sport som kw2 fikk jeg beskjed om Men uansett så funker det veldig mye bedre enn alt jeg har kjørt av k-sport ol. Selv kw1 som sitter på compacten til min mor funker bedre enn det..
andreee Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 Stilig. Skal forske på det snart banekjøring! Gleder meg!
andy91 Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 Hatt en morsom dag på rudskogen i dag, og e30n funket ganske bra. Det mest åpenbare er vel at nytt understell må på plass, og en ny diff, men ellers var det tekniske meget bra! Skal få lastet opp noe film av det nå snart http://s1075.photobucket.com/albums/w42 ... c6a97d.mp4
Morty999 Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 KW bruker koni dempere, det er ikke lagd etter fingeren i lufta prinsippet som jeg har inntrykk av at k-sport/xyz/d2/gs-performance er. Mange tror at jo stivere det er, jo bedre er det! Til e30 kan du også lage kw v2 selv, kommer på under 5000,- mine kw har ikke koni.. noe kina ræl i di..
andreee Skrevet September 23, 2012 Forfatter Skrevet September 23, 2012 Har fått prøvd ut bilen skikkelig nå som andy sier. Noen av delene på denne bilen var ikke mye bra, så nå trenger jeg ny: Diff/innsats m.m da det dunker sykt i bilen i sving nå. Tannstang / evt overhale den som er der. Det er z3 tannstang.. Kom kneppelyder og ligger igjen litt servo olje. Blir også ny olje og oljefilter / bensinfilter & luftfilter. Blir gøy å gå over bilen, å få skifta litt deler. Noe ideal spor var ikke mulig å kjøre med så ræva understell så fikk prøvd meg på litt alternativ .. Bilder er det lite av , får håpe det dukker opp noe. Motoren er det ingenting å si på.. Instruktøren synes den gikk godt. André
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå