MortenTouring Skrevet September 4, 2012 Share Skrevet September 4, 2012 Hei! Det er kanskje noen som har spurt om dette før men. Jeg har tenkt å piffe opp 328'n så fort jeg får har funnet meg et lokale, og vurderer dermed å importere en E36 M3 fra England etterhvert. så er spørsmålet da om noen vet eller har tips og råd om hvordan å få den til Norge for billigst mulig penge og tryggest mulig. Og om dette er noe problem? ser det er mange som gjør dette så jeg ser for meg at dette ikke skulle være noe problem, men er interessert i å høre hvordan dere andre gjør det. Mvh Morten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 står om det her : http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=111424 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Det går direkteferge mellom Immingham og Brevik: http://freight.dfdsseaways.com/DFDS_fer ... m_ferries/ Den er desverre ganske dyr, og tar lang tid. For meg lønte det seg nesten å kjøre gjennom Europa (og får se mer også). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 egentlig ganske enkelt, fly til england, skaff deg leiebil, evt få vedkommende til og møte deg på flyplassen ( mange som ikke er villige til dette men ) kjøp bilen med cash som du har tatt ut på forhånd, få med deg v5 ( samme som del 2 av vognkort her ) skriv kvittering osv. kjør hjem, går like fort som og ta ferge uansett, og regner med du bare syns det er gøy og kjøre m3 uansett. stopper i tollen på svinesund, må inn si du skal momse bilen osv, ( koster 25 % av kjøpesum ) her må du vise V5, chassinr, og kvittering. også må du ha med deg prøveskilter for den dagen, evt ha bilen på henger derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 stopper i tollen på svinesund, må inn si du skal momse bilen osv, ( koster 25 % av kjøpesum ) her må du vise V5, chassinr, og kvittering. også må du ha med deg prøveskilter for den dagen, evt ha bilen på henger derfra. Et par ting: -25% av kjøpesum + transportkostnader for å få bilen hjem (type flyreise, hotell, bensin, ferge... kan grovregnes). Og juksing med denne summen klassifiseres som dokumentforfalskning. -trenger ikke prøveskilter/henger. Før fikk man 3 virkedager på opprinnelige skilter, nå får man en måned, slik at du slipper å kjøpe prøveskilter. Du må fortsatt innom tollvesenet på grensen, men du får kun kvittering. Så drar du innom det lokale tollvesenkontoret ditt i løpet av en måned og betaler moms. Det er forresten verdt å nevne at selger må sende et brev til det engelske Biltilsynet om at bilen blir eksportert. Forsikringsselskapet ditt vil sannsynligvis kunne forsikre bilen for hjemturen selv uten norske skilter, men du trenger understellsnummeret. Det kommer sannsynligvis en betingelse på at du sier den opp/den blir ugyldig når du kommer hjem. Hvis du skal gjennom London må du huske å betale Congestion Charge hvis den er i effekt. De krever faktisk dette inn selv om du bor i Norge. Sure 600kr i bot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenTouring Skrevet September 7, 2012 Forfatter Share Skrevet September 7, 2012 Tusen takk for all informasjon, dette var virkelig godt informert. Håper det blir etterhvert, blir sikkert sånn at jeg tar turen med fly selv og deretter kjøre den selv opp til Norge, blir helt sikkert en fin tur igjennom Europa Takk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå