redrom Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Hei. Jeg har liggende en del Castrol RS 10W-60 Fuld Syntetisk olje. Ser at koed.no selger dette med spesifikasjoner på at denne typen olje skal kunne brukes på min bil, men syns det hørtes litt galt ut med 10W60 ??? Jeg har en 2004 mod. som er gått 165000 km. Ifølge flere verksted burde jeg bruke 5W30 eller 10W40 Utklipp fra koed.no * Castrol RS 10W-60 -Fuld Syntetisk- 5 Liter dunk. www4685 NOK 356,00 / NOK 445,001 Kjøp stk. 1 Liter dunk. www4686 NOK 81,00 / NOK 101,251 Kjøp stk. Specifikationer: - SAE 10W-60 - API SL/CF - ACEA A3/B3/B4 Beskrivelse Castrol RS 10W-60 er etableret som toppen af syntetiske olier takket være mangeårig tro tjeneste i motorsporten. Olien er af flere teams blevet brugt i løb som Le Mans, WRC, DTC, DTM samt også utallige amatør klasser. Olien er flere gange blevet testet som værene den olie som beskytter motoren bedst, også under extreme driftsbetingelser. Hvor den har en utrolig bæreevne selv under kortvarige lave olietryk. BEMÆRK: - Castrol har opdateret og forbedret olien, og den markedsføres nu under navnet Castrol Edge Formula RS 10W-60. Til følgende modeller: - Benzin motore. (Med-/Uden turbo) - Diesel (Med-/Uden turbo) Vi Anbefaler klart denne olie til de kunder som gerne vil give lidt ekstra for den bedste beskyttelse af motoren. Det være sig både nye, gamle, højt samt lavt kilometer tal. * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Ikke anbefalt til vinterbruk nei. Kan ikke skjønne hvorfor du skal ha blitt anbefalt 10w40 heller. Gi motoren din 5W30 eller 5W40 visst du er på sparebluss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå