Hpi Skrevet September 8, 2012 Skrevet September 8, 2012 Hei! Har en E39 touring med rollo. Har nettingen som går opp til taket oppe hele tiden og trekket som går over bagasjerom brukes ved behov, f.eks når jeg har noe baki som jeg ikke ønsker at alle skal se. Kjøpte meg en subkasse forleden med plass til 2 12 tommere og denne er da for høy til å smyge under rolloen. Selve gardina smyger oppå kassen men tromla hvor gardina blir spolt innpå henger jo under rolloen slik at den bygger ned flere cm i underkant. Dette gjør at jeg enten må ha kassen stående foran rolloen noen som forsåvidt går men som gjør at det blir lite bagasjerom igjen og masse dødplass mellom bakside på kasse og baksiderygg. Alternativt kan jeg ta bort hele rolloen og sette kassen helt inntil bakseterygg men jeg har lite lyst til å fjerne rolloen. Så det jeg lurer på er om det finnes noe andre typer gardiner eller nett/trekk som ikke bygger på samme måte som rolloen gjør eller om noen har vært borti dette "problemet" og har ei lur løsning å dele hadde det vært supert.
dutten Skrevet September 9, 2012 Skrevet September 9, 2012 ville heller tenkt på alternativet med ny kasse hadde samme problemet i min e34 og der fikk jeg bare tak i ei kasse som var litt lavere men bredere evnt så er det ikke så vanskelig og bygge ei kasse selv vis man har mulighet til det
Hpi Skrevet September 9, 2012 Forfatter Skrevet September 9, 2012 Takk for svar, Ja har tenkt tanken men hadde håpet å slippe det Er litt på grensa om det i det hele tatt går for det ser ut til å være ca 30cm på det laveste under rolloen og en 12" er jo også ca 30cm så jeg må isåfall skråe fronten på kassen endel. Det beste hadde jo vært 10" men hadde nå lyst på 12" denne gangen eller aller helst 15" hehe. Selve trekket smyger jo oppå kassa så det er på en måte bare tromla på undersiden av rolloen som er i veien. Kanskje det går an å demontere rolloen å bare bruke trekket og nettingen??
dutten Skrevet September 9, 2012 Skrevet September 9, 2012 usikker på hvordan rolloen på e39 ser ut men prøvde på e34 og det ble ikke pent.. kunne jo evnt utnyttet plassen bak basskassa til f.eks og gjemme forsterkeren og/eller ha pledd eller lignende i tilfelle motorstopp langs veien
Jay-O Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 Samme problem som deg - har en enkel 12" i kasse, bruker mellomrommet til å ha jakken min der...
Hpi Skrevet September 10, 2012 Forfatter Skrevet September 10, 2012 Har begynt å se på alternative kasser f.eks denne: Har sendt mail og spurt etter max og min høyde. Noen som har erfaring med hvordan disse kassene spiller i forhold til en stående kasse hvor subbene spiller bakover? Ser de er beregnet til å ha magneten ut på subben men det er det vel neppe plass til under rolloen Hvis ikke det er ei god løsning så får jeg prøve alternative lastenett og bagasjeromstrekk. Det finnes litt forskjellige lastesikringer som ser ganske bra ut. Får ikke fred før jeg får subkassen inntil seterygg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå