Gå til innhold

E34 Driftspec Langtidsprosjekt

Concep
 Share

Anbefalte innlegg

ville snudd intercooleren for å slippe å få så lange trykkrør

Sant det du sier, har irritert meg litt att coolern sitter så lavt også, da jeg helst skulle justert ned demperne forran enda mer, for å få riktige stuket, men dette lar seg ikke gjøre så lavt coolern sitter nå, så er kanskje løsningen det du sier !

Egentlig ganske lett å snu intercooleren, må bare kappe litt i frontplaten...

sånn er det på min bil:

h2xlg3aydbh0a8qok35v.jpg

intercooleren er festet både oppe og nede, så den sitter godt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville snudd intercooleren for å slippe å få så lange trykkrør

Sant det du sier, har irritert meg litt att coolern sitter så lavt også, da jeg helst skulle justert ned demperne forran enda mer, for å få riktige stuket, men dette lar seg ikke gjøre så lavt coolern sitter nå, så er kanskje løsningen det du sier !

Egentlig ganske lett å snu intercooleren, må bare kappe litt i frontplaten...

sånn er det på min bil:

[ Bilde ]

intercooleren er festet både oppe og nede, så den sitter godt fast.

Ikke dumt det der, ser coolern din er endel høyere enn min, så virkningen av å snu din er jo klart mer enn på min, man det er kanskje noen få cm å spare på å snu min, men det holder for meg det ! er vell 3-4cm min må ned på demperne forran, så det gjør nok susen ! Takk for att du puttet den ideen i hjernen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mye å gjøre i helga, så er blitt lite tid for å gjøre noe. Jeg har ihvertfall fått hentet meg turbo !

Den passet ganske greit på, måtte bare flytte over litt deler fra en deleturbo jeg har liggendes, så gikk det som hånd i hanske. Det eneste jeg er litt bekymret over er att oljereturslangen ligger farlig nærme eksosmanifolden. typ noen mm unna ! Det er dog bandasje rundt den, men alikevell, så tror jeg må finne på noe lurt her.

Har ikke fått tatt noen bilder, men legger ut imorgen kveld av hva jeg har gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint prosjekt, men du skulle hatt et prosjekt til.... nemlig å finne et annet lag å heie på enn Barca! Er ikke moro med lag som kun spiller på tvers av banen:P F.eks Real :mrgreen:

Hehehe, Du kan si hva du vill, men det er effektivt, og det er pent å se på ! Du kan f.eks ta en titt på tabellen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint prosjekt, men du skulle hatt et prosjekt til.... nemlig å finne et annet lag å heie på enn Barca! Er ikke moro med lag som kun spiller på tvers av banen:P F.eks Real :mrgreen:

Hehehe, Du kan si hva du vill, men det er effektivt, og det er pent å se på ! Du kan f.eks ta en titt på tabellen :D

Ja, bare tuller litt med deg. Barca kommer til å vinne LETT i år... Real er virkelig ustrukturert og gjør mye feil nå. Egentlig rart med tanke på en sesongoppkjøring som var helt eksepsjonelt bra. Men er ganske sikker på at Barca enda kunne hevet seg et steg til om de fokuserte litt mer i lengderetningen, men de vinner jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

google translate. send han en mail. har bestilt der før og da har jeg kun tatt det over may og betalt med paypal.

Igjen, tusen takk !

Idag fikk jeg gjort en del, dysene var kommet i posten, så jeg monterte disse, fikset oljefeed og retur til turbo, koblet opp trykkrør osv !

Så satte jeg inn førersetet igjen, for da var det klart for testtur ! Startet opp.

Bilen gikk ikke på alle sylindere i det hele tatt ! Kanskje ikke så rart med så store dyser og høyt bensintrykk, uten å ha endret motorstyring. Tok hvertfall av luftmengde måler, og da gikk den på alle 6, men jaget fælt på¨tomgang ! Lot bilen stå og bli ordentlig varm på tomgang, og sjekket att all olje osv holdt seg der det skulle, nemlig inne i motoren. Oljereturen ble heller aldri veldig varm, så avstanden ble passe :D Så satte jeg av gårde hjemmefra, ned i veien, for litt testing med pådrag. Første tur gikk bilen som den skulle, men sleit med ett trykkrør som spratt av når ladetrykket sted. Dro hjem, fikset dette med en t klemme, eller hva det heter. Dro ut igjen, og ga gass, den gikk som den skulle på første pådrag, og GUD for en deilig lyd og drag ! Så hadde toppdekselpakningen sklidd ut av sporet sitt fremme ved kamkjede, så det hadde sprutet en del olje ut i motoren.. Men dette blir nå byttet, så er alt good to go igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor selga allerede igjen? vet litt om denna da jeg skjenner gutta som har bygd den, dreiv og vurderte stort og handle selv, men fikk aldri surra meg til det.. hehe

Kom over ett ganske greit E30 karosseri med masse snacks, som er handlet inn, så denne får finansiere motor! Er ikke nødt til å selge, men gjør det helt klart lettere for meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...