Gå til innhold

Bmw 740i **Ferdig ombygd**


tobiastorvik
 Share

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Blaamann skrev:

Nydelig bil. Lest fra a til å nå. Tror kanskje jeg må få ut finger`n å ruske liv i min egen e32, mye god inspirasjon her :)

Hold liv i tråden!

 

Takk for det! :) Kjekt att noen gidder å bruke tid på å lese igjennom hele tråden min :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått gjort litt til :)

Jeg har hatt en irriterende hyle lyd fra motor en liten stund, men jeg har hatt en viss aning om hva det kunne være siden lyden ikke endret seg ved varierende turtall. Lyden kom som regel når motor var varm og forsvant ikke av seg selv.. Men når jeg dro ut peilepinnen på motor så forsvant altså lyden. Da kunne det være en ting: Veivhus ventilasjon.

Da dette er en dritt jobb så jeg bestilte komplett kit, inkl hus, pakninger osv.

Men jeg fant ut en enkel måte å gjøre det på, isteden for å løsne hus osv så er det bare å ta ett skrujern å smette det av, og deretter bare trykke den nye delen på plass. Og du sparer deg 4timer med skruing.

2016-02-06%2019.28.43_zpsqiyxvaym.jpg

Ny VS gammel:

2016-02-06%2019.28.36_zps07eabf7y.jpg

ingen tilsynelatende skader?

2016-02-06%2019.53.39_zpsh7y15si5.jpg

joda! Her var en liten rift i membranen, som gjør att den lager hyle lyden,

2016-02-06%2019.53.33_zpsfm4un120.jpg

 

Etter dette ble skiftet så er det ingen andre lyder en fin V8 lyd :) 

 

Her er også ett bilde av diffen jeg har kjøpt. 210 hus, med LSD brems og 3.23 utveksling :) 

2016-02-10%2018.57.24_zpsnglhqmh6.jpg

Som bildene viser så trenger den litt TLC utvendig. Men med litt stålbørste og lakk så er den OK for denne gang :) 

 

Ellers så skal traversforinger skiftes, Bensinrør skal skiftes, og slangene ifra oljefilter huset skiftes ( Drittjobb ).

Slenger med en smule redigert bilde bare for stemningen sin skyld :) 

2016-01-24%2020.34.42-2_zpsdva94m3s.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Har nå startet med å skifte slangene som går til oljefilter.. Dette er serriøst en ekstremt dom patent.. Nesten så jeg angrer på att jeg ikke slapp ned motor med forstilling.. Kommer komplett update etter hvert. 😳🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tur/retur slanger skiftet på oljefilter huset! Fy flate til en dritt jobb!

For å kunne skifte disse slangene må følgende gjøres:

-Bilen må på løftebukk 

-multireim må bort

-strammehjul til multireim må bort

-servopumpe må dreneres og fjernes

-dynamo må løsnes for å få den litt ut av veien

-løsne filterhus

-løsne slangene på filterhuset

- og det værste til slutt: løsne slangene på blokken.. Er svært trangt da en svær hjelpesnekke ligger velplassert til.

 

Dette er virkelig en jobb som krever tålmodighet og en kasse redbull :) 

Da jeg monterte så brukte jeg godt med vaselin på o-ringene på nye slangene.. Her tok jeg ingen kjangs på å knærte en O-ring for å derette skifte enda engang ( alt må skrues på plass før du får kontrollere) ..

Denne gangen gjekk det fint og lekkasjen er borte :)

 

Her er det som ble gjort under oppholdet på bukken:

-Skiftet slangene fra oljefilterhus

-Skiftet olje og oljefilter

-Tok ned bunnpanne for å kontrollere oljepumpen

-Rengjorde bunnpannen og monterte med nye pakning

-Ny reim til AC

-Ny multireim

-Nytt batteri.

 

Neste gjøremål er å ta ned komplett bakstilling for å skifte ventilasjonsrør til bensintank og begge bensinrørene. I den sammenheng så skal ny diff monteres og samt nye traversforinger. Det er helt håpløst å bytte rørene med bakstilling på plass. Jeg har kjøpt ferdig bøyde bensinrør og er bare å montere rett på. Nette sum av 2800kr hos lokal BMW forhandler da koed ikke kan sende slike lengder,..

 

Ingen bilder denne gang, men det kan nemnes att snart kommer nye felger i posten og ett hint er nesten 30.000kr...... uten dekk ja ;)  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ChristianB skrev:

Ok, ble jo litt nysgjerrig nå mtp hvilke felger du har handlet...hemmelig eller? :-)

Hva var bakgrunnen for at du måtte skifte de slangene til oljefilterhuset forresten? Bare generelt dårlig tilstand eller andre symptomer som gjorde at du gadd å ta jobben?

Hehe, nei ikke hemmelig :) har bestilt orginale AC schnitzer fra felgen garage i 9,25x18 og 10,25x18 :) 

 

slangene til filterhuset er av gummi, og olje ødlegger gummi med tiden, så her måtte di skiftes pga svetting :) nå er det gjort, så jeg er fornøyd om dei nye varer i nye 23år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...