325ti Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Sitter og funderer på hva som skal bli av e30'n min. Stikkord er overladd, budsjett ( får en liten sønn til jul som sikkert tar sin del av kaka) deletilgang 350-450 driftsikre hk Har tenkt både på audi femmer og cosworth maskin. M.a.o Trenger ikke vere BMW motor.(Egentli mest lyst og prøve noe nytt, så spar meg dette jasset med grisehjerte osv..) Kjenner godt til m20 turbo. også tenkt på m50 turbo. Ikke interisert i S50,ect. Noen som har bygd cosworth motor i e30 herinne? fant en tråd om tema, men den var ikke så veldig informerende. Bilen skal brukes til leik. og den mangler egentli bare en morro motor. Kjør debatt. Hjelp meg på vei ;P
jorg1s1 Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Hva med en 2JZ-GTE Supra motor? Så vidt jeg har fått med meg så er det bare å justere opp trykket litt så har lett 350-450 driftsikre hester, var vel det Aasbø gjorde? Muligens med noe små mods, men original innmat og turbo. En M20/M50 turbo ferdig bygget og tunet vil passere det en 2JZ koster, men nå må det jo gjøres litt for å få Toyota-motoren inn også. Girkassene til Supra er dyre mener jeg å huske, men kan jo bruke BMW-kasse.
Thunegutt Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Ikke S50, ok. Men hva med S14? Den har et voldsomt potensiale med turbo Da har du også god plass til kjølere etc
Erlend E30 Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Hva med turtallsvillige motorer som 4age 16v feks . Se her. http://m.youtube.com/#/watch?v=MGYGSqGz3gM. Og BMW E36 sedan med Honda motor Tenk E30 med lav vekt og med artig motor . Har kjørt en Corolla GT Twincam AE82 artig bil som går godt .
jorg1s1 Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Er du (trådstarter) kun interessert i motorer med pustehjelp, siden du utelukker S50 osv?
oddis Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Budsjett og overladd betyr på BMW språket M50B25 turbo. Mer bang for the bucks får du ikke mer en det med de rette delene. Hvis du stryker budsjett så hadde jeg gått for S54 alle dager i uken.
Christian V Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 Sett i en Porsche 944 Turbo S (originalt 250 hk). Disse kan rimelig modifiseres til å yte langt mer enn originalt.
M3 Yngve Skrevet September 11, 2012 Skrevet September 11, 2012 M50B25 med Porsche lmm, dyder, chip og lette det man kan. Det koster ikke skjorta, og funker utmerket. Eller M54B30, litt dyrere, må ha sprut osv, men her får du en lett motor, som yter mye med lite trykk.
325ti Skrevet September 12, 2012 Forfatter Skrevet September 12, 2012 Mye gode forslag her. Det var jo dette med budsjett da. Nå vet ikke jeg hva dere gutta rutter med, men type s62 med presse osv er uaktuelt. Ser ut som m50b25 er den som er mest aktuell egentlig. Honda motorer som har mer hest en nm er også uaktuelt. S14 hadde jo vert morro, men har inntrykk av desse er jævli dyre og bygge på? Har jo lest endel om tema m50b25 med ladd og det ser jo ikke avskrekkende ut prismessig. Er vell ingen av dere som har svart som har vert borti og putte cossie maskin nedi siden der ikke nevner det. Hvilke inntrykk har der (om dere kjenner til) av disse motorene? En audi femmer er kansje et bedre alternativ om en skal bruke noe annet. pluss et herlig lydbilde! Her kan man jo også dra det raltivt langt med orginal styring og chip iflg audigutta. Vektfordelingen blir jo også et steg i riktig retning. Som sagt. Med nyetablert bolig, og en liten en som snart kommer. så bader jeg ikke i kroner om dagen
Dirty Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 kan få kjøpt komplett s62 med 6trins ferdig tilpassa e30 av meg for en OK pris
e30 tic Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Kan ikke skjønne at du tenker cossi vis det skal være holdbart og billig vertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå