325ti Skrevet September 12, 2012 Forfatter Skrevet September 12, 2012 Kan ikke skjønne at du tenker cossi vis det skal være holdbart og billig vertfall Why? Jeg kjenner ikke til desse maskinene. Kan du utdype?
jorg1s1 Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Har sett mange cossie-maskiner rase på Gatebil og andre happenings opp igjennom åra... Vidar Jødahl sa i helga at han har rast to S62 motorer , en facelift og en pre-facelift. Hafsengen mente at Supra-motor var det eneste med turbo som holdt og at det er motoren å satse på (hadde tidligere Cosworth som du kanskje vet).
325ti Skrevet September 12, 2012 Forfatter Skrevet September 12, 2012 Joda, har jo sett en del av de gå hedens, men det er ofte litt mere "extreme"bygg kansje. Men jeg kaster bare baller i lufta her, kjekt og høre andre's meninger om slikt =) Tanken er jo ikke så voldsomme tall. men som kjent. mye vil ha mer som regel.. Hafsengen sin fikk iallefall gjennomgå.
Tom K Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Hva med en Volvo V70R motor ? 300 originale hk.
JulianS Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Gå for audi femmer! Eneste du må tenke på da er bunnpanna.. Da får du enkelt og billig 350hk..
FTE Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 YB motorene til Cosworth er mer enn bra nok om de er bygget ordentlig. Gå for en motor som tilhører Sierra 4x4 eller Escort, da får du den med 200-blokka, den tåler betydelig mer enn forgjengeren. Disse motorene er ikke gratis å bygge de heller, men er det gjort profesjonelt, holder de minst like bra som andre motorer nevnt her. Disse motorene ble brukt i WRC, WTCC, DTM og rallycross på 80- og 90 tallet og det er vel bevis på at om det er satt ordentlig sammen så holder det like bra som alt annet
ZhilleN Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Audi s2 motor hadde ikke vært feil, solid og god for en god del hk orginial
JulianS Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 YB motorene til Cosworth er mer enn bra nok om de er bygget ordentlig. Gå for en motor som tilhører Sierra 4x4 eller Escort, da får du den med 200-blokka, den tåler betydelig mer enn forgjengeren. Disse motorene er ikke gratis å bygge de heller, men er det gjort profesjonelt, holder de minst like bra som andre motorer nevnt her. Disse motorene ble brukt i WRC, WTCC, DTM og rallycross på 80- og 90 tallet og det er vel bevis på at om det er satt ordentlig sammen så holder det like bra som alt annet M42 holder jo bedre med turbo originalt!
FTE Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Ok, ja hvis du sier det så må jo det være sant. Hva med å utdype litt da?
JulianS Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Først så kan jo du fortelle litt om hva en uåpna cosworth motor tåler, hhv 200 og 205 blokk
530dE39 Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Kjøpt deg ein Volvo 5'er! Er heil alu motor og billig. Er orginal med turbo så med et datasprut så kommer du langt
FTE Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Først så kan jo du fortelle litt om hva en uåpna cosworth motor tåler, hhv 200 og 205 blokk 205 Pinto-blokka bør man holde seg under 370-380hk, ellers kan man risikere sprekker i blokk. 200 blokka gikk med opptil 560hk i motorsport. Når det er sagt så sa jeg aldri at han skulle sette i en uåpnet motor, det må modifiseres Stempler, råder og veiv holder fint, siden han ikke skulle ha store effekt-uttak, og med grp A pakning og ARP studs så er han langt på vei, så lenge bensin/boost/tenning er i harmoni
JulianS Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 M42 blokka gikk med 320hk som sugemotor i motorsport men det er lite vesentlig. Med arp-bolter i en m42 så er ikke 350hk noe problem.. evt m52 bærelager..
325ti Skrevet September 12, 2012 Forfatter Skrevet September 12, 2012 Grunnen til at cosworth motor kom opp litt, er at en kompis av meg gir opp et mk2 prosjekt pga tid og han har en som er et "400 oppsett" på. den rette 200 blokka, 2wd toppen, 4wd manifold og grådyse oppsett. på en tilpass 909 chip, (909 motorsport) Der mangler turbo, og girkasse. men det sies at optimalt skal denne ha en gt3076 turbi iflg ford forum og den gjengen. staker, stempler og veiv er orig, men de er vell ikke no svakhet opptil 400 slik jeg har skjønt det. Alt innvednig er nyslipt og overhalt (kvittering) Dette forlanger han 10 festlapper for. Anbefalt fra foriige eier på den motoren som er ford mann hele veien og tilpasse e36 m3 kasse på, t5 kassa er vist litt kritisk. Så jeg ser for meg da, for mellom 20-30 k så kan jeg ha en småpotent motor klar til morro. Dog usikkert på om der er Gr-a pakning og studs, men dette er jo bagateller og få montert. Noen tanker?
FTE Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Nå begynner det å bli noen år siden jeg drev med Cosworth, men 10k for den motoren, med kvitteringer og det oppsettet så er det ingen upris...selv om det mangler turbo. Men det er somregel noe man bytter ut rimelig fort uansett, om det hadde vært en originalmotor du skulle gitt 10k for. Hvis det er grådyse-oppsett på den, så bør han ha montert studs og pakning ja. Går nok uten også, men det er usafe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå