Jokka Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Hei. Etter EU-kontroll Onsdag 5 sep. så ville ikke bilen starte. Sa kun ett klikk når jeg vridde om nøkkelen. Merket at bagasjerommet ikke var lukket å tenkte dette hadde tømt batteriet. Fikk starthjelp å den startet. På Fredags morgen ville ikke bilen starte igjen. Trillet det igang å kom meg på jobb. Etter jobb måtte den også trilles igang. Kom hjem å satte batteriet på lading. Det tok ikke imot lading, så endte opp med å kjøpe ett nytt: http://biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk ... eri-80700/ Fikk satt det i bilen uten noe hjelp. Samme klikket som har vært tidligere. Bestilte meg diagnose ledning i dag: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... 0746886078 Er det noen som har vært borti noe lignende og har noen tips? Var under å sjekket startmotor og innslag. Veldig oksidert/rustet på kontaktpunktene på innslaget og startmotoren. Målte med multimeter også. Virket ikke som det kommer strøm frem til starteren. Men vet ikke om dette lar seg måle uten å kinne. Gjelder forøvrig en E46 2000 323Ci.
oddemann Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Jeg hadde samme problemet på en e34 en gang. Da var det jordingen på motoren som var løs. Jeg rakk også å kjøpe nytt batteri før feilen ble funnet
Jokka Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Oki. Skal få sjekket jordingen. Andre som har erfaringer, tips å komme med? All hjelp taes imot med stor takk. Veldig plagsomt å ikke vite hva som er feil. Og irriterende at det skjedde rett etter EU-kontroll. Har ikke hatt noen slike symptomer før det.
joakimh Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 som sakt tideligere sjekk jordingen og ikke gløm jordingen til motoren og reingjør "polene" på startmotoren. (husk å ta av -polen på batteriet før du holder på med startmotoren). og det skal heletiden være strøm på den største "polen" på startmotoren men ikke den andre. du kan eventuvelt teste starteren med å ta et skruejern mellom den største polen og den litt mindre polen og se om starteren sviver og fyngere da.
Jokka Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Prøvde å kortslutte starteren. Skjedde ingenting. Må tenningen være på? Jordingen til motoren var fin. Den som er festet til motorfeste. Det er vel kun den ene? Vurderer sterkt å plukke ut starter. Fant ny på koed til 1200kr. Må jo være den som er defekt når det kommer ett klikk når jeg vrir om tenningen.
Kvasi Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Prøv å gi starteren etpar klask med en hammer og se om det hjelper.
Jokka Skrevet September 15, 2012 Forfatter Skrevet September 15, 2012 Har begynt å demontere for å ta ut starteren nå. Gjøre ren poler, får dunke litt i den da. Noen som har erfaring med starteren de selger fra koed? Var såpass mye billigere enn GS at man kan begynne å undre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå