Gå til innhold

radiator 535i e34 kontra e34 540 v8.Haster litt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Jeg har fått tak i en radiator til bilen min som jeg fikk i posten nå igår.

Tok den opp og den ser hel og fin ut.Men det som er saken er at den er 5 cm bredere.(Altså ifra innerskjerm til innerskjerm.Hvis dere skjønner hva jeg mener :):) ).Når det gjelder tykkelse og lengde ser det ut som at den skal gå rett i.Må bare fjerne støttefotene som står under originalradiatoren.da vil den nye passe rett oppi trur eg :D .Jeg har sjekket litt på nettet og funnet ut i henhold til målene på den radiatoren jeg fikk er til en v8 e34 eller m5 e34.Det jeg lurer på er:

Det vil vel ikke by på noe problemer med kjøling med litt større radiator,eller vil det gjøre det?

Jeg tenkte da på for mye kjøling.

Og sist men ikke minst,hva er den føleren til som står oppe på høyre side på radiatoren?Har det noe med klimaet og gjøre?

Kom gjerne med innspill.

Skrevet

Burde kanskje fått bytta radiator til en som passer. Er nå mitt tips da. Pluggen er en temp.føler. Kanskje noen med tilsvarende bil kan ha noe liggende som du trenger ?

To stk til e34 535 : D.nr : 17111712007 Radiator E-34/32 M30 (A=550MM) / D.nr : 17111723689 Radiator E-34 M30 (A=610MM)

Og to stk.til e34 540 : D.nr :17111702453 Radiator (A=650MM) / D.nr :17112242138 Radiator (A=650MM)

Ingen av disse er lik. Og da spørs det hvilken du har fått tak i ..

Skrevet

Ja selfølgelig hadde jeg jo kjøpt en som var "Bolt on".(Var jo det jeg regnet med jeg fikk) :)

Det som er saken her er at den hadde stått i e34 535i ifølge forrige eier...Har vært ute og tittet nå og jeg tror ikke det skal by på store problemer og få satt den i.Tittet og litt på nettet igår kveld,og med å ta vekk de små støttefotene under originalfestet som er på min bil så ser det ut som at den skal passe rett oppi.Hvis ikke så er det som sagt bare å få tak i en som passer. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...