Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

henger meg på med et lite tips visst du vil lære å skifte bremser eller lingnende.

bremse caliperen har 4 skruer.

2 bolter til klaven/kloa ofte en 14-15 pipe

2 umbrako bolter som holder selve klosse holderen for å gjøre det lett.

umbrako boltene er antagelig str 7 i skalaen til umbrako.¨

letteste måten å få boltene ut på er å kjøpe seg et umbrako bit som du kobler på skralla (som du antg har ) først sprayer du rust løyser i på boltene, så banker du bitse inn i bolten sånn du er sikker på at den sitte skikeligt, jeg bruker alltid et jern rør utpå skralla for å få nok kraft når dem sitter så jævligt. da pleier di å komme nokså greit.

men har du ikke haynes boka så kjøp den!!! vil du lære selv å skru så hjelper den deg veldig.

du får den på Biltema

takk.

Skrevet

Hvis du fremdeles ikke har fått av skruen som holder skiva til navet: bor den ut. Kjøp.først ny skrue slik at du kan se hvor stort bor du bør bruke og hvor langt du bør bore. Har selv måtte gjøre det en del ganger. Bruk kobberpasta på gjengene når du skrur inn den nye...

Skrevet

Jeg stakk på biltema og kjøpte slike: http://biltema.no/no/Verktoy/Handverkto ... ett-10977/

Og da gikk skruene av som en drøm! Trengte omtrent ikke å bruke noen krefter! :D

Så skal skru mer på mandag, men er det noen som har et forslag til hvordan jeg kan lettere kan få skrudd av bremseslangen? For når jeg prøver å skru den av så tvinner slangen seg bare...

Skrevet
løsne kalipern å skru kalipern ut av slangen isteden. men hvorfor skal du ha av kalipper for å bytte skiver og klosser ?

+1, er ikke noe poeng og ta av kalpern, går fint og presse inn stempelet, jeg pleier og bruke tvinge til det, etter du har gjort det, så legger du klossene i sporene sine, og vips så har du nye klosser.

Skrevet
løsne kalipern å skru kalipern ut av slangen isteden. men hvorfor skal du ha av kalipper for å bytte skiver og klosser ?

Skal ha av kaliperen fordi jeg skal overhale de, iallefall få rensket de.. eventuelt ha på litt kaliperlakk e.l

Skrevet
Hvis du fremdeles ikke har fått av skruen som holder skiva til navet: bor den ut. Kjøp.først ny skrue slik at du kan se hvor stort bor du bør bruke og hvor langt du bør bore. Har selv måtte gjøre det en del ganger. Bruk kobberpasta på gjengene når du skrur inn den nye...

Er det den skrua på framsida/utsiden av skiva du mener? For har fått ut den ene av de, men den andre fikk jeg dratt over, så da må jeg eventuelt borre den ut eller bruke en grisepikk.

Men hvis det er de skruene du som sitter på baksiden du mener som man må bruke en 16mm pipe på så har jeg fått ut de nederste på hver sin side, men ikke de øverste siden bremseslangen er i veien, og da kommer jeg ikke til med skralla..

Skrevet
Men hvis det er de skruene du som sitter på baksiden du mener som man må bruke en 16mm pipe på så har jeg fått ut de nederste på hver sin side, men ikke de øverste siden bremseslangen er i veien, og da kommer jeg ikke til med skralla..

Se mitt første innlegg i emnet [-o<

Skrevet

Jeg har prøvd med fastnøkkel, men skruen sitter for godt...

Skrevet

Jeg har prøvd med fastnøkkel, men skruen sitter for godt...

+ hammer selvfølgelig.

Skrevet

Har prøvd med hammer, men det sitter altfor godt. Tenkte jeg skal prøve som JulianS skriver ovenfor, men forlenger og pipe :)

Skrevet

Du milde himmel! Kjøpte du bilen av en bamse?! Husk nå i det minste å skru riktig vei :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...