Chrissstian Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Er det noen som har det problemet med at kjølevæske temperaturen varierer en del? Har dynavin spiller i bilen som viser temperaturen og den varierer helt i fra 55-75 grader. Ved pådrag i oppoverbakker går temperaturen fra ca. 75-85 grader, ved kjøring i nedover bakker går temperaturen helt ned til ca. 45-50 grader. Ser dette tydelig på nåla at temperaturen varierer. Noen andre som kjenner til dette?
JTS77 Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Vet ikke ved hvilken temperatur termostaten på din motor skal åpne, men høres ut som den kan stå konstant åpen.. Har selv de målingene på dynavin og min motor ligger fra 90 til 93 ved normal kjøring. Dette er da på en bensiner, men en diesel skal ikke gå så kaldt som det du beskriver uansett.
Chrissstian Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 Ved 75 grader står nålen vertikalt, dvs normal driftstemp? Uansett, mistenker termostaten står åpen hele tiden som du sier ja. Vet ikke hvor bra det er å kjøre med dette over lengre tid? Har jo vært slik en stund nå.. Takk for svar!
JTS77 Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Nåla står rett opp ved 75 til ? som sagt så har eg de samme målingene i min, bare at nåla står rett opp fra 75 til iallfall 98. Det er nok dette som er innenfor normal temp ja. Å kjøre med kald motor sliter jo mer på den, men det er ikke krise. Folk starter og kjører i arktisk klima og
Chrissstian Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 høyst 80, ved pådrag over lengre stigninger. Ja, tanken har slått meg.. Men ved normal kjøring(by) ligger den ganske jevnt på 65 grader faktisk. Forresten, du skrev du hadde dynavin. Får du opp volt og oljetemperatur på spillern? Savnet dette litt faktisk..
JTS77 Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 høyst 80, ved pådrag over lengre stigninger. Ja, tanken har slått meg.. Men ved normal kjøring(by) ligger den ganske jevnt på 65 grader faktisk. Forresten, du skrev du hadde dynavin. Får du opp volt og oljetemperatur på spillern? Savnet dette litt faktisk.. Etter litt undersokelse er det faktisk mulig at de temperaturene er normale. Men ta en tlf til bavaria og hoer hva termostaten skal aapne paa. Ang dynavin saa har eg ikkje heller oljetemp og volt, det er visst kun m-modellene som har dette etterhva eg har lest. Men en kan faa opp volt i OBC hvis du laaser den opp
Chrissstian Skrevet September 20, 2012 Forfatter Skrevet September 20, 2012 Ah, okei. Kompis av meg har en også en 320D, der står nåla beint og fint stort sett under all kjøring. Min varierer som sagt en del, har hørt litt rundt med folk og de mener termostaten står åpen hele tiden som gjør at den blir "følsom". Ja, har tittet litt på det på OBCn, skulle gjerne fått det opp på skjermen! Samt oljetemp.
Hpi Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 Jeg har en 530 Diesel og den ligger jevnt på 84-85 grader, faller aldri under det, stiger opp til 90-93 opp lange bakker, tuneller etc eller hvis jeg drar på. Jeg har 50 grader i enden av det blåe feltet, 60 grader på første strek og nåla står rett opp fra 75 grader og ihvertfall opp til 100 grader som skjedde når viskosekoblinga var defekt. Vet ikke hvor varmt det må være for å komme opp på rødt men sikkert 115-120 tipper jeg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå