matsi Skrevet September 28, 2012 Share Skrevet September 28, 2012 hva er lista med planer så langt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet September 29, 2012 Forfatter Share Skrevet September 29, 2012 hva er lista med planer så langt da? Den kommer i nærmeste framtid, bare å følge med Men, har drivi å forska litt på hovedlyktene i dag. Og lurte på hvordan folk gjør det når de skal ha lamin-x på lyktene innvendig i hovedlykta? Jeg fant ut at jeg skal ha nye hovedlykter, så jeg testa litt fram på den ene i dag. Men er det noen andre måter å gjøre dette på enn å plyndre limet og ta fra hverandre lykta? Noen som gjør dette? eller kjøper dere ferdig på ebay? så et par stykker, men koster jo en del, og var ikke mange til salgs. Har sett en på forumet her med sånne, noen som husker hva han kaller seg? Eller noen som veit om eier av denne er på forumet? Her er min med den jeg prøvde på blei et ødelagt feste og annet småtteri som ikke var pent. men blir uansett kjøp av nye hovedlykter tenker jeg. Rått blir det hvertfall med gult inni Fikk forøvrig også montert ny mørk grill/nyrer. Begynner å se litt for meg looken sakte men sikkert. Venter på et par detaljer fra ebay ennå også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 Dette har jeg gjort utallige ganger på mine lykter. Det er veldig enkelt og greit. Først skrur du opp de tre skruene som holder lykten, kobler av ledningene på baksiden. Ta med deg lykten til et bord. På mine Bosch lykter (mange har ZKW på E36, men det er nesten likt), er det tre klips oppe på lykten og 2 klips under. Hekt av disse med et flatt skrujern (PS: Disse klipsene bruker å være veldig skjøre, så de knekker usannsynlig lett, selv om lykten er ny). Når dette er gjort er det bare å trekke lykten fra hverandre. Da står du igjen med to deler, huset med reflektorer og selve glasset med linsene. Linsene er som regel festet med lim. Bruk en tapetkniv å skjær rundt linsene slik at du kutter limet. Når du har fått ut linsene er det bare å legge på film. Når du skal montere igjen kan det være lurt å få av alt av limrester på linsene og lykteglassholderen. Legg en tynn stripe med superlim eller ligende i sporet hvor linsene skal ligge og sett linsene i sporet sitt. Hold trykke oppe litt, til limet har tørket. Så er det bare å montere sammen lykten igjen. Oi, ble litt lang forklaring, men det er ihvertfall hvordan jeg gjør det. Blir bøøst med gule lykter Et bilde av min E36 med gule lykter. Jeg har også deksler hvor tåkelysene skal være. Syns det ble tøft. Siifra hvis jeg skal fjerne bildet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsi Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 Denne er Cise sin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet September 30, 2012 Forfatter Share Skrevet September 30, 2012 Dette har jeg gjort utallige ganger på mine lykter. Det er veldig enkelt og greit. Først skrur du opp de tre skruene som holder lykten, kobler av ledningene på baksiden. Ta med deg lykten til et bord. På mine Bosch lykter (mange har ZKW på E36, men det er nesten likt), er det tre klips oppe på lykten og 2 klips under. Hekt av disse med et flatt skrujern (PS: Disse klipsene bruker å være veldig skjøre, så de knekker usannsynlig lett, selv om lykten er ny). Når dette er gjort er det bare å trekke lykten fra hverandre. Da står du igjen med to deler, huset med reflektorer og selve glasset med linsene. Linsene er som regel festet med lim. Bruk en tapetkniv å skjær rundt linsene slik at du kutter limet. Når du har fått ut linsene er det bare å legge på film. Når du skal montere igjen kan det være lurt å få av alt av limrester på linsene og lykteglassholderen. Legg en tynn stripe med superlim eller ligende i sporet hvor linsene skal ligge og sett linsene i sporet sitt. Hold trykke oppe litt, til limet har tørket. Så er det bare å montere sammen lykten igjen. Oi, ble litt lang forklaring, men det er ihvertfall hvordan jeg gjør det. Blir bøøst med gule lykter Et bilde av min E36 med gule lykter. Jeg har også deksler hvor tåkelysene skal være. Syns det ble tøft. Siifra hvis jeg skal fjerne bildet [ Bilde ] Ah, så du kutter bare ut selve linsene ja..var inne på tanken selv, men det så ut som de var limt så godt der å, så droppa den. men får gjøre det neste gang! Takker for bra svar bilde tåler vi vettu Denne er Cise sin [ Bilde ] Okei, takker! greit å vite hvordan folk gjør det! også er jeg usikker på om jeg skal ha på bare de indre linsene, eller på begge to. meninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 personlig liker jeg best å kun ha på di innerste lysene og grøftelys. Hadde det på min tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsi Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 personlig liker jeg best å kun ha på di innerste lysene og grøftelys.Hadde det på min tidligere +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Da kommer foreløpig "komplett" liste med planer for bilen -KN konfilter -Eisenmann race eksosanlegg. Lyst til å montere DTM stor dobbel endestuss hvis det ikke kommer til å ødelegge Eisenmann-lyden. noen som veit om det innvirker merkbart? -Felger - i utgangspunktet tenkt på BBS RS replika fra GS i 8x17" og 9x17". men driver å ser om det er andre fete alternativer. kom gjerne med forslag -Coilovers - KW V2 tipper jeg det blir. Bilen skal bli rimelig laav -Hvite blinklys framme(montert) - Lamin-X svak toning på disse -Svart grill/nyrer(montert) - mattsvart M-emblem i grillen på vei fra statene -Gul Lamin-X film på tåkelykter og linsene i hovedlyktene(montert) - Skal kjøpe inn minst 1 ny hovedlykt pga knekt feste osv -Org BMW røde og hvite baklamper -Nytt M3 emblem bak hvor skrifta er i svart -LTW spoiler bak - noen ganger omtalt som GT spoiler. Den man kan space ut så den blir høøy. men skal ikke gjøre det på min -Nytt ratt som ikke ser ut som et lastebil-ratt -Montere midtkonsoll fra nyere E36 M3. Med M-fargene på armlenet -Detaling utvendig/innvendig hos en "proff" som jeg hadde Cosworthen hos - få skikkelig finish på bilen -Ny list på frontfanger, denne er ikke strøken nå -Shine motorrommet så det blir greit pent -Powerflex foringer med tida -Skal også bytte en gåen foring, ha bilen på diagnose i forbindelse med fusking. Som dere skjønner går jeg for en "black-look" med kontrast i form av shiny felger. Har trua på at det er en ganske sikker oppskrift på en feit M3 Kom gjerne med innspill til andre oppgraderinger, og forslag til felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Flott bil med heftige planer! Blir utrolig stilig med gule lys. Skal ha det på min også, men bare på parklyslinsene og kurvelys da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Da kommer foreløpig "komplett" liste med planer for bilen-KN konfilter -Eisenmann race eksosanlegg. Lyst til å montere DTM stor dobbel endestuss hvis det ikke kommer til å ødelegge Eisenmann-lyden. noen som veit om det innvirker merkbart? -Felger - i utgangspunktet tenkt på BBS RS replika fra GS i 8x17" og 9x17". men driver å ser om det er andre fete alternativer. kom gjerne med forslag -Coilovers - KW V2 tipper jeg det blir. Bilen skal bli rimelig laav -Hvite blinklys framme(montert) - Lamin-X svak toning på disse -Svart grill/nyrer(montert) - mattsvart M-emblem i grillen på vei fra statene -Gul Lamin-X film på tåkelykter og linsene i hovedlyktene(montert) - Skal kjøpe inn minst 1 ny hovedlykt pga knekt feste osv -Org BMW røde og hvite baklamper -Nytt M3 emblem bak hvor skrifta er i svart -LTW spoiler bak - noen ganger omtalt som GT spoiler. Den man kan space ut så den blir høøy. men skal ikke gjøre det på min -Nytt ratt som ikke ser ut som et lastebil-ratt -Montere midtkonsoll fra nyere E36 M3. Med M-fargene på armlenet -Detaling utvendig/innvendig hos en "proff" som jeg hadde Cosworthen hos - få skikkelig finish på bilen -Ny list på frontfanger, denne er ikke strøken nå -Shine motorrommet så det blir greit pent -Powerflex foringer med tida -Skal også bytte en gåen foring, ha bilen på diagnose i forbindelse med fusking. Som dere skjønner går jeg for en "black-look" med kontrast i form av shiny felger. Har trua på at det er en ganske sikker oppskrift på en feit M3 Kom gjerne med innspill til andre oppgraderinger, og forslag til felger Sikker oppskrift på en feit M3 ja, men er litt oppbrukt med RS på E36.. DTM look potte skal du bare droppe da det ødelegger clean-looken som du har Kjør på med vanlig Eisenmann med to rette rør Ångående de lyktene så glemmer jeg å sjekke i boden hvilken stand dem er i, HVER gang jeg skal noe sted. Dem er hvertfall originale Mulig det sitter noe klister etter Lamin-X jeg hadde på, men ellers skal dem være bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Liker planene dine Henrik men DTM stuss på e36 et ikke kult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Fredrik: sant at RS er litt oppbrukt, men fy f... å de sitter som et skudd på E36 Har jo blitt som veldig standard med to rette rør. Syns DTM er kult jeg ass, sorry men får se da! Hehe, null stress! kjøper nye jeg, kun det beste for go'bilen veitu Kristian: merker det, møter motstand her haha Hva med 4 rette rør a? bare harry/overkill på E36 det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 4???! Er du gal mann... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 hehehe neida, uaktuelt det da..men to rette ser så kjedlig ut. DTM gir en litt råere/sinna look. vi får se, først må jeg handle eksos, montere, og få et helhets-inntrykk ellers kom det et par fine detaljer i posten i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikko101 Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Digg bil Henrik! Kjøpte lyktefilmen min på Lamin-x.com Var ikke spesielt vanskelig, bare å ta ut heile lykta å dele den ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå