mikalsh Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Hei, skal bytte olje på girkassen og motoren til E46'en min. Lurer på hvilken olje dere anbefaler. Bilen har gått 218 000 ca. Det er en E46 Sedan, 2000 modell. Om dere trenger å vite noe mer, bare kommenter!: ) Mvh Mikalsh
Vinland Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Jeg anbefaler ihvertfall original Castrol. Gå og sjekk hva som er best for bilen din : http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7074859 Jan
Odd-M Skrevet September 18, 2012 Skrevet September 18, 2012 Du kan fint bruke nærmest hva som helst av delsyntet eller syntet motorolje. Om det er 0W30, 0W40, 10W40, 5W50 etc. spiller egentlig liten rolle. Castrol er nok ikke noe dårlig valg og foretrekkes av meg også, da jeg innbiller meg at det blir mindre mekanisk støy av den. Mange vil nok si at dette bare er piss og at du MÅ bruke ditt eller datt. Etter noen år og mil så er jeg sannelig ikke sikker. BMW får nok betalt av Castrol for å stemple oljepåfyllingslokket med rette navnet. Girolje må du sjekke merking på girkassen hva det skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå