Gå til innhold

Tzunami's e39 touring *Solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Det er nok en midlertidig løsning dette med plastidip, men det er jo det som er poenget med det også ;)

Blir som skrevet på førstesiden, highgloss shadowline på denne etterhvert ;)

Tror jeg må takke nei til dette, da det blir både hella facelift-lamper og m-fangere på denne til våren ;) mulig lampene kommer tidligere, de som er på nå er ganske så slitt :o

Hmm, du skal ikke holde deg til preface-lykter på denne istedet da?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo noen vakumslanger som går fra boost pressure sensoren som står på venstre dempertårn. Ligger noen slanger i området der. Kansje en av disse ikke er skikkelig tett og lager lyd?

En av disse slangene montro? ene henger løst :P

IMAGE_93EC8CC4-15B9-4E44-B549-D724A6620070.JPG

IMAGE_447F734E-5152-4940-A589-F1D3CF72A9E5.JPG

Jeg er ikke så bleikfis som på bildet altså :whistle::---):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det! Gi meg noen min så skal eg ned og sjekke på min hvor di slangene går henne! ;)

Edit:

Ser ut som at min ventil ikke er helt lik som din. Men regner med den virker på samme måte. 2 slanger inn/ut.

IMG_4393.jpg

Den ene slangen går ifrå sensoren og inn under innsuget.

Den andre slanger går fra sensor og inn på egr ventilen. Kansje du har blendet denne? da er ikke denne slangen i bruk alikevel. Men det kan være den fortsatt blåser ut luft så prøv og tett denne.

Som du ser har eg koblet inn turbotrykksregulator på T stykke på disse den ene slangen inn på innsuget. Eg har og blendet av egr ventilen men koblet slangen inn på egr'en for og blende den ;)

IMG_4388.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått somlet meg til å montere E-light Module som jeg har hatt liggende et halvt års tid.

Den var egentlig ment for 523'n, men ble aldri installert, så da havnet den på touringen istedet ;)

Jeg har ikke skjønt programmet helt enda, men det kommer med tiden ;)

Modulen er for nå programmert, og jeg har koblet opp kablene osv, men det fungerer ikke enda, så skal gå over kabler osv i morgen..

Her er en liten DIY på hvordan man kobler opp en E-light module:

Start med å legge deg på ryggen i forbrønnen på passasjersiden.

Trekk bort platen som er festet bak hanskerommet, og du kommer til en modul med 3 kontakter inn i, her skal du ta ut den hvite kontakten.

20121107_174808.jpg

Skli ut kontakten av feste, og finn ledning #1 (rød og sølv/hvit)

20121107_173939.jpg

og fest den røde kabelen til E-Light modulen med strømtyven som fulgte med

20121107_174646.jpg

Gjør det samme med ledning #14 (brun med svart stripe) og brun fra E-Light modulen

20121107_175258.jpg

Så går du ut av bilen. Du skal nå brette bort en del av gulvteppet så du kommer til LCM-modulen som sitter bak sparkeplata på høyre side.

Napp ut plastdekselet som sitter langs kanten av teppet mot døråpningen.

Brett så tilside teppet, og du vil finne en modul med 3 store kabelbunter tilhørende.

Her finner du 3 kontakter, en hvit(nederst) en svart 54-pin og en svart til som du såvidt ser helt øverst.

Det er den midterste 54-pin kontakten du skal bruke her. Ta den ut av modulen, og splitt kontakten

20121107_175604.jpg

20121107_180222.jpg

Her skal du finne den hvite ledningen med grå stripe, og gule striper på tvers av ledningen. Den ligger på enden, midterste rad som du ser på bildet over.

Fest så den hvite kabelen fra E-Light modulen her med den siste strømtyven.

Du er nå ferdig med selve oppkoblingen av ledninger.

Trekk kablene til en egnet plass hvor du vil ha E-Light modulen plassert, jeg valgte å stripse den fast på undersiden av panelet du trakk bort i starten, det bak hanskerommet.

20121107_182127.jpg

20121107_183610.jpg

Dette gjør det mye lettere å koble den fra bilen, og inn i pc'n når du vil kode om lysene!

Jeg kommer til å skrive litt mer her om selve kodingen, og hvordan jeg får løst problemet med at det ikke lyser enda. Men jeg har kommet godt på vei iallefall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tøft ja :) trodde det var inkl. us blink, men det var ikke det, så da må jeg få koblet opp en modul på det også, blir mye dill her :P må bare koble det utenom noen av lampene, så E-light modulen får være alene ;)

Fåes ikke til e36 desverre :/ Fåes til e39-->, e38--> og e46-->, også til x3,5,6 1-serie z-serie og mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja;) har vært på tanken lenge, men har også vurdert å koble opp litt ledninger og dioder osv, men dette er et bedre alternativ, hvor man også kan endre på innstillinger, hvilke lamper som skal blinke når osv ;) er ganske fritt, og fantasien som setter stopper, men jeg skal nok holde det til et beskjedent nivå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...