trasse Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Morn Har et veldig gåent tårnlager på framdemperen min og har ny og alt men får ikke den gamle av, noen som har gjort dette før eller veit hvordan det gjøres? Noen smarte triks/løsninger? er 3 mindre skruer + en stor bolt på toppen, og er den størte bolten jeg ikke får løs, når jeg skrur på den går bare hele fjærbeinet rundt. dette må fikses VELDIG fort da bilen skal på eu nå og hadde vært fint å få fiksa det før det. så om noen har noen tips, eller løsninger skriv gjærne her (dreier seg altså om en bmw e32, men vill tru det er ganske likt på de fleste andre biler å? men f.eks e34 eller e39? ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Du må holde igjen fjærbeinet slik at det ikke går rundt. 1. Som regel er det unbraco-hode på toppen av fjærbeinet. Da bruker du er ringnøkkel for å skru samtidig som du holder igjen med unbraco (eller motsatt) 2. Det kan også være at det holder å sette bilen på hjul, slik at det blir litt trykk på fjærbein mot tårnlager. Løsne mutteren før du jekker opp bilen. 3. Et tredje alternativ er en slagtrekker/muttertrekker. 4. Som en nødløsning kan du holde igjen fjærbeinet med vannpumpetang- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trasse Skrevet September 19, 2012 Forfatter Share Skrevet September 19, 2012 hm, prøvde såvidt på det å, men ikke ordrett som du sa her. det som skjedde da var at vi brukte en heller dårlig umbrako så den knakk.... men skal prøve det du sa her og håper det går da takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 kan være en ide og ha en laste stropp på den vannpumpetanga for og få nok press på demper og ikke minst et gammelt håndkle rundt demper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Trykkluft er tingen Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå