Kristiansan'årn Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 fikk opp feilmelding, og nå virker den bare i revers kommer ingen vei... noen ideer? edit: legger til søkeord slik at andre med samme symtomer kan finne ut hva som kan være galt Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Betriebsanleitg og Getriebeprogramm
ProjectE39 Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Nødmodus på girkasse betyr feilmeldingen din. Det finnes flere grunner til at den går i nødmodus, så få tatt en diagnose.
Kristiansan'årn Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 ingen ting som tilsier det skulle være noe galt med girkassen eller noe annet, kan legge til at jeg byttet gir hyppig... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
gnilb Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Skru den av å la den stå litt. Prøv å gi litt gass når du skal starte
ProjectE39 Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Vel, "Betriebsanleitung" betyr "Brukerveiledning" på tysk (altså blir du bedt om å se i instruksjonsboka som ikke forteller deg mer enn at ved getriebprogramm-melding må du oppsøke et BMW-verksted), og getriebprogramm betyr "girkasseprogram" direkte oversatt. Altså går kassa di i nødmodus. Kan være noe trøbbel med ABS'en, defekt girkasse-ECU, et enkelt ledningsbrudd osv. Kun en diagnose som vil gi deg fornuftige svar. Her inne blir det kun synsing.
Kristiansan'årn Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 kom meg endelig hjem nå, kom opp i 80, men virker som om den slurer på alle gir, mens revers funker helt fint ... vet ikke om den slurer men tar tid å få den oppi fart, og for å holde farten måtte jeg ha 2-3000 omdr, og for å akse 4-5000 omdr. en annen ting er at giret plutselig er veldig tungt å dra begge veier. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
ProjectE39 Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Sånn var E39'n min når jeg hadde nødprogram på kassa, bortsett fra at den ikke gira i det hele tatt av seg selv. Gikk ikke å gire den manuelt heller (steptronic), men reversen fungerte fint. Hos meg var det defekt ABS-modul som gjorde at girkassa gikk i nødmodus pga manglende fartssignal.
Spiff Skrevet September 20, 2012 Skrevet September 20, 2012 få tatt diagnose på den så finner du fort ut hva som er galt
Kristiansan'årn Skrevet September 20, 2012 Forfatter Skrevet September 20, 2012 få tatt diagnose på den så finner du fort ut hva som er galt ja men først må jeg ha diagnose utstyr, snakka med BMW de skal ha 1200, for en lett diagnose. er medlem av naf så jeg har gratis tauing med mindre du kjenner noen som har? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Kristiansan'årn Skrevet September 20, 2012 Forfatter Skrevet September 20, 2012 har nå prata med bavaria, så da blir bilen levert der av viking så gjør bavaria feilsøkingen for meg... håper bare ikke Jeg må ut med ny girkasse *-* Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Kristiansan'årn Skrevet September 20, 2012 Forfatter Skrevet September 20, 2012 da har det seg slik at girkassen har røket, noe om lamell,clutch eller trykkplaten. så det lønner seg å bytte hele girkassen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå