Gustav C. Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Jeg lurer på hvorfor BMW X3 som kom i 2011, ikke har active cruisecontroll med stop ang go funksjon som tilvalg blant ekstrautstyret. Forundrer meg over at Audi Q5, Lexus RX 450h, Volvo XC60 og til og med Honda CR-V har dette som mulig tilvalg (sikkert flere andre også). Hvorfor skal ikke X3 ha det når de andre i BMW-slekta fra 3-serien og oppover har dette som ekstrautstyr!? Har googlet litt, men de forumdiskusjonene jeg fant la bare opp til at det skulle bli et mulig tilvalg på et senere tidspunkt. Fortrinnsvis 2012 som har passert, og på framtidig kommende facelift.. Noen her som kan kaste noe lys på denne saken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Jeg er enig i at dette er litt snodig, spesielt med tanke på at nye 3-serien kan leveres med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Du fikk også E90 med active cruise, men det var bare et tilvalg på 325 og oppover.. Så jeg synes det også er snodig.. Grunnen til at dette irriterer meg er fordi jeg digger radar-cruise. Jeg er ikke lenger en bølle i trafikken når jeg slipper å bremse selv og skru av og på cruisecontrollen på motorveien hver gang en tosk legger seg ut forran meg/ jeg tar igjen noen. Personlig synes jeg at alle premiumbiler, i hverfall skulle hatt det som et mulig option! Jeg kan ikke forsvare en medium utstyrt X3 mot f.eks en XC60 med det meste av utstyr, inkludert alle de nye kjøreassistent systemene. I og med at XC60 da er billigere og i mine øyne en "mer moderne bil". Hadde X3 bare hatt alle disse systemene kunne jeg forsvart pris differansen med at det er en BMW og Volvoen er drit kjedelig å kjøre, ukomfortabel med sportsunderstel, ikke har den beste interiørfinishen og bilen har haldex med hovedfokus på fwd. Så for meg selv kan jeg lett forsvare valget av en X3, men fortsatt - jeg vil ha radar cruise! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Det skjønner jeg veldig godt, har testa det noen ganger og det er en drøm! Så nå at man fikk det til og med på nye Auda A3 så da er det ganske dårlig at det ikke kan fåes på en X3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 Woho-o! Facelift/LCI X3 og på pressebildene kan man skimte active cruise plast-duppe-ditt i nedre del av fangeren! Bedre sent enn aldri http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=41851 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå