FIIIIIL Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Hei, fyller 18 i oktober og har veldig lyst på bmw 316 pga. minst forbruk av de bmwene jeg har råd til, men er det stor forskjell på forbruket på 316 og 318? jeg skal kjøpe en gammel model under 1998 eller noe. Har tenk å bruke litt under 30.000 på kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Forbruket er så godt som det samme. 316i er oppgitt til 0,78 mens 318i er oppgitt til 0,80. Ubetydelig med andre ord. Forskjellen 0-100 er derimot betydelig. 316i er oppgitt til 12,7 mens 318i bruker 11,3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Om du er heldig kan du jo finne deg en 325tds til den prisen.. Dem er rimelig i drift, har veltig tøff lyd og drar rimelig godt:) Kan vel få ut 170-180hk med chip og forbruket ligger under 0,7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FIIIIIL Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 er ikke så veldig opptatt av at bilen skal ha mange hester vil helst bare ha noe som er billig i drift. har en venn som har 316 og er veldig fornøyd så derfor ser jeg på dem men 318 er jo det samme bare større motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 er ikke så veldig opptatt av at bilen skal ha mange hester vil helst bare ha noe som er billig i drift. har en venn som har 316 og er veldig fornøyd så derfor ser jeg på dem men 318 er jo det samme bare større motor. Absolutt greie biler, men motorene i dem er ikke spesielt bra. Er vel de dårligste motorene Bmw har laget. e36 Begynner jo å bli noen år gammel og da er det vanskelig å finne en med lav km. Kamakslingen på de motorene pleier å være utslitt når dem har passert 250000km. Dem har også endel andre sykdommer som kommer med årene, men for al del en billig og grei førstebil om du finner en som er i bra stand. Mit valg i den prisklassen og med tanke på drivstofføkonomi hadde uten tvil havnet på 325 tds. Her er et eksempel. Noe over dit prisområde, men dem er ikke så ofe ute for salg. http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=36861344 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FIIIIIL Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 takk for svar kjøper ikke en bil som har gått over 200.000 km og skal ihvertfall ikke ha stasjonsvogn. tenkte mer på noe slikt http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37063859 den har gått lite og ser ut til å være i grei stand, men er det stor forskjell på 318 og 316 når det gjelder forbruk? Jeg finner ofte bmw'er til grei pris men som har større motor enn 1.6L, tenkte derfor at jeg kanskje kunne gå helt opp til 320 hvis det ikke er så stor forskjell på forbruket. det er også førstegangs bil så skal ikke ha den mer en maks 2 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 tro meg, du bør ikke gå under 2L 1. de er veldig daue 2. det lille med bensin du sparer bruker du opp når du kjører langt. 1.6 og 1.8 burde ikke bli kalt bmw en gang. min 525 bruker ca 0.7/0.8 på langkjøring i 120 @ 1800-2000omdr en 1,6/8 må ha høyere turtall for å holde samme fart som 2,5L bare lær deg å kjøre økonomisk så går det fint med stor motor Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Forbruk kommer veldig an på kjørestil, ikke glem det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Forbruk kommer veldig an på kjørestil, ikke glem det Støtter denne. Forbruk blir jo bare tall på papiret. Mulig man greier å oppnå "forventet forbruk" på langkjøring osv, men på småkjøring og bykjøring er man sjanseløs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Diesel har helt klart lavest snittforbruk da.. Mye kraft for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FIIIIIL Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 ok, takk for alle svarene jeg bor nesten midt i oslo og bilen kommer til å bli brukt mest der og til små kjøring. Hva blir da det beste jeg kan kjøpe av bmw med tanke på å bruke minst mulig penger på bensin ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 takk for svar kjøper ikke en bil som har gått over 200.000 km og skal ihvertfall ikke ha stasjonsvogn. tenkte mer på noe slikt http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37063859 den har gått lite og ser ut til å være i grei stand, men er det stor forskjell på 318 og 316 når det gjelder forbruk? Jeg finner ofte bmw'er til grei pris men som har større motor enn 1.6L, tenkte derfor at jeg kanskje kunne gå helt opp til 320 hvis det ikke er så stor forskjell på forbruket. det er også førstegangs bil så skal ikke ha den mer en maks 2 år Det er ikke nødvendig å henge seg så mye opp i forbruk, for som nevnt så kommer dette veldig an på din kjørestil. 316/318 har jo rekke4, mens 320 (de eldre) har rekke6, større volum og mer hk. Litt høyere forbruk, samt høyere forsikringspremie. Hvis du allikevel bare skal ha bilen i 2 år så ville jeg kosta på meg en 320 med rekke6! Den lyden der glemmer du ikke med det første! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Absolutt greie biler, men motorene i dem er ikke spesielt bra. Er vel de dårligste motorene Bmw har laget. e36 Begynner jo å bli noen år gammel og da er det vanskelig å finne en med lav km. Kamakslingen på de motorene pleier å være utslitt når dem har passert 250000km. Dem har også endel andre sykdommer som kommer med årene, men for al del en billig og grei førstebil om du finner en som er i bra stand. M40 er drittmotor ja, men etterfølgeren M43 som kom i 94(?) i E36 og fortsatte til 02 i E46 er en helt kurant motor uten store kjente feil (unntak forekommer selvfølgelig på 10-18 år gamle biler) Ville personlig funnet meg en E46 hvis du ikke bryr deg om motor. Mye mer moderne bil som du fint finner under 30K. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Jeg kjøpte meg nettopp en 316 m40 -93mod som vinterbil, og den går bedre enn jeg hadde trudd, og bruker nesten ikke bensin. Jeg fylte opp bilen med kamerater og bagasje og reiste til seljord (masse fjelloverganger og bare innenlandske dårlige riksveger) og forbruket lå på langt under literen! Spinner faktisk rundinger på 2 gir om det er litt vått også denne ga jeg 7000kr for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå