EDH_Performance Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 47336599 isåfall:) Dine bolter er bare m10, og mine er m12 så de passer ikke desverre:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Nei, fra spøk til revolver! Dagen igår begynte med vannpumpebytte, den som stod var selvfølgelig av plast! Skovelen hadde løsnet fra akselen og spant fritt:( Så kjøleproblemer ble fikset! Så byttet jeg til 228mm 4-puck sinter lamell, fungerte ganske bra...Trenger litt justering da den slurer litt på maks belastning! Eller så tenkte vi at nå som vi oppgraderer clutchen såpass, så må jo effekten opp! Det endte med at vi fjernet tomgangs skruen, slik at vi kunne skru opp røykskruen på pumpen nesten 1 omdreining til...For de som ikke kjenner til disse pumpene, så vil det si at når tomgangs skruen er justert helt i bånn er pumpen makset ut!! Og ikke nok med det, vi dreide ned trykkventilene også Bare trykkventilene vil gi ca 20cc mer på en pumpe som skal gi ut 100cc..Så vi fikk nok ut mere enn det;) Toppakningen begynner nok å gi seg nå, får litt trykk i kjølevannet ved hard kjøring...Så MLS pakning er oppsporet og blir muligens bestilt imorgen;) Bilen går fryktelig bra! Legger ved en liten videosnutt (gir ikke maks da clutchen bare slurer): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 rått! men duuu? skal til og bytte pumpe på en m51d25 motor. har du noe A til Å for en som aldri har gjort dette før? tenker mest på åssen jeg skal ta den ut uten og og måtte stille inn registeret osv på nytt:) må jeg av med registerkjede dekslet osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 og en anna ting og. åssen har du gjort det med elektronikken? har planer om og sette på en makanisk pumpe på m51 og lurer på åssen det blir med tanke på resten av lednigsnettet? bare drite i og koble det i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 det sitter en Grov umbrako skruve i reg. kjede dekselet. skru ut den og du kommer til pumpa. 1 bilt der og skru av i bak kant. så er det bare og dra den ut. inn igjen går også greit. litt krunglete da kjedestrammeren gjør så drevet blir dratt inn til siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daigzen Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Update snart daniel? Elsker desse prosjekta dine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Fantastisk! Ser ut som at du klarer 140 på tida min bruker til 60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 det sitter en Grov umbrako skruve i reg. kjede dekselet. skru ut den og du kommer til pumpa. 1 bilt der og skru av i bak kant. så er det bare og dra den ut. inn igjen går også greit. litt krunglete da kjedestrammeren gjør så drevet blir dratt inn til siden. bestillte akkuratt opp et slikt verktøy til og putte inn der umbrako skruen står for og holde fast drevet så detta skal vell gå seg til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2013 rått! men duuu? skal til og bytte pumpe på en m51d25 motor. har du noe A til Å for en som aldri har gjort dette før? tenker mest på åssen jeg skal ta den ut uten og og måtte stille inn registeret osv på nytt:) må jeg av med registerkjede dekslet osv? Du får sende meg en PM om du ikke får det til, men om du har det verktøyet er det enkleste motoren jeg har demontert pumpa på ihvertfall:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2013 Update snart daniel? Elsker desse prosjekta dine Ja, kommer snart en stor oppdatering! Er midt i ett topp bytte med ny pakning;) Det har blitt eksperimentert mye med Kamtider, dieselpumpen er gjort alle mods med og er nå makset ut foreløpig. Har montert sinterclutch og sveist sperre... Motoren drar til 6000, og er ikke lengre noen turtallssperre (avreguleringsturtall). Har ikke turt og dra den lengre enn 6000 da jeg er redd rådene kommer ut på vissit:) Baktrykk og eksos trykk samt eksostemp vil bli målt snart... Stay tuned:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2013 Her kan dere se hva jeg gjorde med trykkventilene:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Liker!!! Du som sku ha bygd om tds pumpa mi skjønner jeg hahaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Får ikke opp bildene jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Hvordan tror du metanol-innsprøytning ville fungert på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Får ikke opp bildene jeg? Har fjernet den lille kraven der, den bremser mengden ut til dysene! Blir mye mer pulsing i rørene med denne modden, men kan vente seg 20cc ekstra utav en pumpe som gir 100cc uten modd. Går fint om klamringen til rørene er i orden..Somregel:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå