bjornar-a Skrevet August 31, 2013 Forfatter Skrevet August 31, 2013 Som dere ser har stempelet subbet inni på toppen over stempelringene
aalgaard Skrevet September 11, 2013 Skrevet September 11, 2013 Tøft prosjekt, må følge med her kjipt me rådebank..
bjornar-a Skrevet September 12, 2013 Forfatter Skrevet September 12, 2013 takk for det ja var veldig kjipt. venter på en kar som skal komme og se på det. mulig jeg må borre opp. men han trodde det gikk og maskinhone så de passa med nye smidde stemper. men som alltid. må ha penger først.
bjornar-a Skrevet September 19, 2013 Forfatter Skrevet September 19, 2013 ripene skulle gå og maskin hone. og etter demontering av oljepumpe har vi mest sansynelig funnet delen som sviktet. overtryks ventilen på oljepumpa gikk tregt og var full av riper. så ser ut som den har åpnet på høyt trykk og ikke klart og lukke igjen. dermed har jeg hatt lite oljetrykk. men over 0.5 siden oljetrykks lampa i dash'n ikke lyste
bjornar-a Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2013 ja endelig har jeg bestemt meg for og gjenomføre planene mine med og bygge en stoket M42. (et litt billige prosjekt en S50 til jeg jeg har pengene til det)Veiv:det blir brukt en M47n veiv som blir bygd om i tuppen. dreid ned og påmontert tuppen fra en m42 veiv. m47 veiva blir dreid ned og m42 tuppen blir kappet av og dreid opp innvendig til 1 tiendels passning og presset på.Leverte veivene til Jahrmann og gleder meg til og se ressultatet. den har en slaglengde på 90mm til 81 orginalt.Stempler:Her har jeg flere valg. Borre opp fra 84 til 86 eller 86,4. kommer ann på om jeg skal bruke s50 3 liter eller 3,2 liter stempler. har orginale 3.2 stempler liggende og mulighet til og skaffe 3 lite JE stempler til en billig penge.Råder må bestilles på mål. etter noen kjappe mål blir de rundt 135mm lange. 21mm i toppen og 48mm i bunn.Motor volumet:90 slag og org stempler: 1,995 Liter90 slag og 3liter stempler: 2,091 Liter90 slag og 3,2 liter stempler : 2,110 Literså er litt usikker på hvilke stempler jeg skal velge. volummet på de 2 m3 stemplene har ikke store betydningen. motoren vill få litt høyere komp med 3.2 liter stemlene en 3 liter stemplene. 3liter stemplene er turbo stempler.hva tror dere om dette prosjektet?
Blaamann Skrevet Oktober 22, 2013 Skrevet Oktober 22, 2013 Meget bra! M42 er egentlig en morsom motor. Skal denne overlades? Hadde vært kult med sugemotor, blir kanskje litt slappt i en banebil. Har du regna no på åssen komp du vil få med 3,2 stempler?
bjornar-a Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2013 har trua for disse motorenne jeg og. slag vill bli ca det samme som i en 3.2 så ser ikke noe annet en at comp vil bli noe av det samme og. men komme ann på rådene jeg velger. i utgangspunktet vill dette bli en sugis. og håper på 180hk. det fordi det blir høyere komp og for at toppen blir portet litt.
bjornar-a Skrevet Oktober 22, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2013 is til venstre og 3.2 til høyre. i midten ligger 3liter JE turbo stempel.
Blaamann Skrevet Oktober 29, 2013 Skrevet Oktober 29, 2013 Da får du vel kanskje 11,6:1 i komp ca? Det kommer til og bli en grom motor det der. Du kan fint hente mer enn 180hk tror jeg, med tanke på strokinga. Har du tenkt no på balansering av veiv slikt?
diohrvik Skrevet Oktober 30, 2013 Skrevet Oktober 30, 2013 men blir det ikke feil å tenke at kompen blir den samme, selv om slaget er likt ? forbrenningskammeret/ toppen er jo med på å bestemme dette (?)
bjornar-a Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2013 den har 10:1 i komp orginalt. så blir i alle fall høyere en det. jeg driver og nå og tilpasser s50b32 ventiler og fjerer. sliteer litt med at de mekaniske løfterene er større. og jeg har ikke nåkk gods til og borre ut.
bjornar-a Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2013 står litt mere om det som blir gjort her : http://bimmeren.no/viewtopic.php?f=7&t=184
rakett Skrevet November 5, 2013 Skrevet November 5, 2013 imponerende prosjekt! Synes du har lagt ned masse flott arbeid i motoren og bilen, imponert over hvor grundig du er! Synes det er veldig bra. Også fint med bilder og forklarende tekst, jeg lurer litt på hva det releet du måtte fjerne var? Og hvorfor den ene ledningen måtte kappes og skjøtes? En kompis skal nemlig montere s50b30 i en e30 han har, og da er det flott å vite hvordan vi skal håndtere det elektriske! PS: skjæringen, det kan ikke komme av feil gap på stempelringene ? For lite gap ? Eller ? Underlig at du fikk rådebank. Eneste jeg kan si er at det er veldig viktig å sjekke deler du har fått tilbake fra maskinering. Desverre er det mange som maskinerer feil, både på klaringer og "rundhet".
bjornar-a Skrevet November 5, 2013 Forfatter Skrevet November 5, 2013 takk for gode ord rådebanken var en feil i oljepumpa. og merkene i sylinderveggene tror jeg ikke har noe med stempelringene, siden det var mere merker i stempla en ringene. men jeg veit ikke stempla har sittet der før. bare vasket og satt tilbake. så rart det skal bli for trangt pluttselig og jeg har sveiset om bunnpanna og har dermed ikke oljenivå føler. Releet kan ha noe med det og gjøre. at man ikke kan starte før det er olje på motoren? jeg er usikker. og siden releet blir fjernet lager den ikke kontakt mellom de ledningene. så da må man skjøte de sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå