bjornar-a Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Skrevet Februar 2, 2013 En liten uppdate igjen har kommet litt lengere og funnetflere problemer. har prøvemontert innsuget, og det var god plass til det. men har ett problem med kjølevannet. måtte kappe av det lengste røret litt for og få på innsuget. så det vill si at jeg må kjøre kjølevans inn i kupen og koble de på der. en løsning jeg ikke liker. men ser inngen annen mulighet. rørene er jo av plast så får ikke sveiset de om på noen måte. Noen andre ideer? gjorde ikke noe mere med de da. så jeg fikk tid til og tenke litt på hvordan jeg burde gjøre det. så da gikk jeg løs på ledningsnettet. det måtte snus da motoren er fra engelsk bil. og i tilleg er det en SMG motor. så det var en del ledninger for og si det sånn. men skal klare og få gjømt det bort på et vis. men jeg klipper ikke i en ledning. for da har jeg faktisk muligheten seinere til og kjøpe meg en SMG kasse og kjøre den. men det blir sikkert alldrig noe av. Så over til bildene:
bjornar-a Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Skrevet Februar 4, 2013 har klart og snu ledningsnettet og krølle det til sides rundt batteriet sånn at det ikke er i veien. Giroverføringa er modifisert til og bli justerbar. Servo pumpe er montert og slangene er koblet til. Kjølevans røra inn til varmeregisteret er kappet inn jamt med veggen og tilpasset slanger som overlapper mye. så nå passer innsuget og Har og begynt på en brakett til og feste kjølevans tanken.
S:M:G Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Regner med at du satser på en låsemutter på den giroverføringen, ellers blir det ikke lett å bruke annet enn 3. og 4. gir. Tror jeg ville sett på en annen løsning generelt jeg... Åssen farge har du på bilen, liker arbeidet ellers...
Trond.S Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Følger med. Liker at du bygger på touring og den motoren er jo ei perle. Blir bra dette
M3 Yngve Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Likte den justerbare gir overføringa jeg Men kontra mutter er nok lurt. Skal du ikke ha på dekslet mellom motor å gir kasse ? Mye dritt som kommer inn til clutchen ellers.
bjornar-a Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 Regner med at du satser på en låsemutter på den giroverføringen, ellers blir det ikke lett å bruke annet enn 3. og 4. gir.Tror jeg ville sett på en annen løsning generelt jeg... Åssen farge har du på bilen, liker arbeidet ellers... Jeg har satt på en kontramutter. fungerer uten problemer når jeg sitter i bilen og girer i alle fall.. har prøvd og være velig hardhent sideveis. har ikke løsnet. ellers takk for innspill hvis du ser på noen av de første sidene ser du bilen. den er av en lilla type. Følger med. Liker at du bygger på touring og den motoren er jo ei perle. Blir bra dette Takk takk Likte den justerbare gir overføringa jeg Men kontra mutter er nok lurt. Skal du ikke ha på dekslet mellom motor å gir kasse ? Mye dritt som kommer inn til clutchen ellers. får prøve giroverføringa sånn den er nå med kontramutter. fungerer det ikke er det fort gjort og legge på en liten sveiseperle dekselet skal på. men klarte og legge det igjen hjemme da motor og gear skulle inn. så det må på seinere. gear kassa er helelr ikke skrudd til med alle boltene. motoren må senkes ned med traversen for og komme til de øverste boltene. er jævelig trangt. heller ikke mulig og tilte motoren bakover. (bunnpanna går i traversen og toppen går i bilen). jeg har satt motoren så langt bak som mulig, snudd motorfestene.
bjornar-a Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Skrevet Februar 24, 2013 har vert stille en tur nå. men her er en liten oppdattering:-) har kommet litt lengere med braketten til kjølevans tanken, sveiset om grenrøret og laget feste til oljekjøler. med kontramutter fungerer det fint virker det som. 2 skruer som jeg skrur inn i 2 orginale hull i kjølevanstanken. Eksos omsveising: ferdig sveiset: Mellom akslingen passet ikke rett på. hadde trodd mellom lageret fra 324td skulle passe i tunellen på en hver e30. men det gjorde det ikke. så freste ut 5mm på hvert hull og den passer fortsatt ikke. for lageret er for stort. det tar i gulvet. så må ha lengere bolter og bygge opp med noen skiver. Oljekjøler: an koblinger og slange er bestilt. så er bare og sveise de på de orbinale alu røra til oljekjøleren og lagge opp slangen. i tilleg har jeg kjøpt meg ny bil. 2004 modell e50 530D som er chippet litt. utrolig god bil! så da har jeg bil og dra henger med
diohrvik Skrevet Februar 25, 2013 Skrevet Februar 25, 2013 Kjøp et mellomaksellager som passer da, er jo ikke dyrt:)
bjornar-a Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Skrevet Februar 25, 2013 planen er og gjøre det men trodde først det bare var og få hullene til og pase
bjornar-a Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Her var det da ikke skjedd mye Har den siste tiden brukt mest tid på og pusse cabriolet. så den blir klar til sommeren. men har gjort noen små ting. er da i alle fall en oppdatering Oljefilterblokken har m12x 1,5 gjenger og oljetrykksføleren har 1/8. noen som lager veldig tynne vegger. så da måtte jeg få den lengere ut. og hav har de gjengene? jo en hjulbolt oljetrykk sensor: oljerør til oljekjøleren er sveist til AN koblinger så jeg får lagt opp slanger: neste steg nå er og montere og kjinne oljetrykk
SSM Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Nå har ikke jeg sett gjennom hele tråden her, men hvorfor i aaaaaaaaaaaaaalle dager laga du ikke plass til kjølevanns rørene i innsuget?
bjornar-a Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Skrevet Mars 12, 2013 nei det kan du si. var inne på tanken men så hadde jeg ikke så lyst til og kappe i innsuget. også er jo røra igjennom bare at slangene er tredd helt innpå. mått tatt vekk 3-4 cm av innsuget for og få plass. men godt mulig det hadde vert en bedre løsning. har s50 maskin i m3,n din du? hvordan gjorde du det? er ikke for sint enda
SSM Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Jeg kappa kanskje 1cm av overste røret og sveisa om noen få mm på innsuget. Alt er bedre enn å ha den vannslange skøyten inni bilen i hvert fall. Det er det jeg vil kalle for en jallaløsning Du har lite lyst til å ha så vondt som du kommer til å få om de spretter av med vann på over 100 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå