Polkagrislaila Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Hei! Bil; E36 318 TDS 1997 mod. Har slitt med oljelekasje, og det kommer med pådrag i motoren - verksted sa at det veldig høyt trykk i motoren, dvs. at det ikke går an å opne oljelokket ved tomgang uten det spruter over alt. Opnet AGR-ventil nå i ettermiddag, og der var det mye olje - det kommer også olje opp innsuget v/luftfilter. Bilen er tungstartet, men holder seg gående ved start. Det tikker også fra ene ventilen. Det spurter olje over alt i motorrommet ved pådrag, og jeg har etterfylt rundt 10L de siste ukene. Hva kan dette være? Bilen er kjøpt av en på Sandven Bil i Bergen som hadde byttet motor som bare var gått 140.000, der turbo også ble byttet.
Polkagrislaila Skrevet September 24, 2012 Forfatter Skrevet September 24, 2012 Hvor finner jeg dette(veivhusventilajson)? Prøver å se på tegninger på GS, men finner ikke dette.. Er dette en lett operasjon å komme til/opne?
Polkagrislaila Skrevet September 24, 2012 Forfatter Skrevet September 24, 2012 Er det virkelig ingen som vet hvor veivhusvetilasjonen på en M41D17 motor er? (4-syl 1,8 TDS)
Hpi Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Det kalles vel også toppdekselfilter så det ligger vel muligens oppå toppdeksel. Det gjør ihvertfall det på M57 og M47 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22074.gif Her ser du delen som nr.8 på en M47 2 liter motor. Du får sjekke om det ligner på m41 Slik ser selve filteret ut på en M57. Del nr.8 på bilde over er dekselet over filteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå