BMW-SofuZ Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Heia. Som vanlig er det noe galt igjen, og jeg tenkte å skaffe meg en slik kabel fra bilens diagnosekontakt og over til pc'n, og laste ned software (for å gjøre det billigst mulig). Eneste problem er at jeg har ingen idè om hvor jeg får tak i slikt utstyr (til en rimelig penge). Jeg vet heller ikke akkurat hva jeg trenger, hva som er bra og hva som er dårlig. Utstyret MÅ kunne slette feilkoder. Det er jo selfølgelig et pluss hvis den kan gjøre mye annet fancy fancy Det dreier seg "egentlig" bare om airbag-lampen som ikke lar seg resette på E36 uten skikkelig diagnoseverktøy (400Kr på verksted for å gjøre dette..... igjen...... =uaktuelt) Er det noen her på forumet(dumt spørsmål)som har erfaring med dette? Kan slenge med et par linker til det jeg har funnet til nå: http://viewitem.eim.ebay.no/Iron-Box-US ... 61627/item http://viewitem.eim.ebay.no/ELM327-Any- ... 18396/item http://viewitem.eim.ebay.no/High-Qualit ... 55266/item
2000Touring Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Jeg bruker Carsoft. Vet egentlig ikke så om de andre, så jeg kan ikke sammenligne. Men denne er i hvert fall dedikert til BMW. http://viewitem.eim.ebay.no/Interface-65-for-E30E36E46Z3E34E39MCU-OBD2-Diagnose-Tool-For-BMW-CARSOFT/190711791779/item
BMW-SofuZ Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 Takk takk Det er ikke lett å finne frem i jungelen av alt som finnes, men denne så veldig grei ut. Det er jo også billigere å kjøpe den enn å ta tiagnose på verksted Vet du om den fungerer med de fleste funksjoner på E36? I hovedsak er det jo airbaglampa som skal resettes.
2000Touring Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Du må huske at du får jo ikke slukket airbaglampa om det er en feil der. Du må jo først rette feilen før du kan slukke lampa
Alpejohn Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Ville ikke kjøpt carsoft, ut i fra flere jeg har hørt så sier de det er bare dritt. Personlig har jeg ikke noe erfaring med det, men mange som sier det ikke er bra. Ta en titt her : viewtopic.php?f=1&t=185178&hilit=den+store+diagnose+tråden
killarinc Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 inpa,dis og progman er vell det du kan gjøre mest med...
FritzP Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Vet ikke hvor gammel din E36 er, men sannsynligvis trenger du en ADS kabel for å kunne kople til alle moduler. Du kan da laste ned og sette opp Ediabas/Inpa, og du har da et oppsett som du kan gjøre det meste på din bil med, også legge inn ny software på DME hvis den er av den typen som kan flashes. Du får også muligheten til å foreta koding ved hjelp av NCS Expert. ADS kabel krever imidlertid PC med serieport. Det som kan være lurt er å sette opp en egen dedikert PC for diagnoseformål.
killarinc Skrevet September 26, 2012 Skrevet September 26, 2012 Kan kjøpe en usb ediabas kabel også.. Funker fint og det får jeg gjort alt med
engern Skrevet September 26, 2012 Skrevet September 26, 2012 Har du prøvd og koble fra batteriet, vente noen minutter og koble det på igjen? Det resatte airbag lampa som lyste i min e36. Jeg byttet starter og koblet derfor fra batteriet og når jeg koblet det på igjen hadde airbag lampen sluttet å lyse.
BMW-SofuZ Skrevet September 27, 2012 Forfatter Skrevet September 27, 2012 Har du prøvd og koble fra batteriet, vente noen minutter og koble det på igjen? Det resatte airbag lampa som lyste i min e36. Jeg byttet starter og koblet derfor fra batteriet og når jeg koblet det på igjen hadde airbag lampen sluttet å lyse. Tja, hvis det er så lett så kansje jeg skulle prøve det Er på reisejobb nå da, så får nok ikke testet det på noen dager
BMW-SofuZ Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2012 Det funka heller dårlig på min, måtte nok punge ut på verksted
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå