///Naitsirk Skrevet September 25, 2012 Share Skrevet September 25, 2012 Som annonsert i prosjekttråden min lufter jeg morobilen min for salg. Det er i utgangspunktet en 95 modell 316i som har rullet ca 260 000km, før jeg tok den helt i fra hverandre og gjorde den litt mer banevennlig. Den er for øyeblikket pusset helt ned og klargjort for hellakkering innen kort tid, den får da monter m-tech frontfanger også. Det står fortsatt 316i i vognkortet forøvrig.. Specliste Motor: M52b28 med o-ringet blokk, orginal pakning og bolter Planet blokk og topp M50 aluminium termostathus Nye ventiltettninger 6-puck sinterlamell og sachs race trykkplate Letta Svinghjul (6,8kg) Ess VT kompresorkit (Vortech V2) Ladetrykk: 0,7 bar Stor frontmontert IC Motorstyring: Megasquirt MS 1 koblet opp mot orginalt ledningsnett og følere Elektrisk vifte fra Volvo 850 In-tank bensinpumpe (255l/h) Progressiv bensintrykksregulator (1:1,2) S52 fuelrail 440cc dyser Bananmanifold fra Koed, resten er 325 eksos. Kompresjonstrykk stabilt på 11 bar Specliste Bremser Framme: E46 330 skiver og calipere ( 325*25)mm EBC Yellowstuff klosser Bak: E9x skiver (296*10)mm E39 520i calipere EBC Greenstuff klosser CNC freste adaptere til caliperne Orginalt Håndbrekk Understell: D2 coilovere med justerbar Camber framme og høyde og hardhetsjustering framme og bak Polyforinger under hele bilen Orginale stag og armer Drivverk: Getrag 250 girkasse og tilhørende mellomaksel E30 M3 bakstilling med 3,64 utveksling (Diff rullet 2000km med nye lagre og tettninger, men har ulyd av en eller annen ukjent årsak) Interiør: 2stk bøtteseter (ukjent merke) E36 sedan dashbord med kjørecomputer og målere for afr, oljetemp og ladetrykk Omp 3-eika kopiratt Sabelt E-merkede 4-punktseler Tårnstag bak for oppstiving Orginalt interiør følger med om ønskelig Utvendig er bilen orginal. Link til prosjekttråden finner dere Her Jeg kan nåes på tlf: 93627286 eller her på forumet. Prisen er litt vanskelig å fastsette da markedet er snevert og det ikke finnes noe særlig sammenlignings grunnlag. Men ut i fra hva jeg har brukt på dette så føler jeg at alt under 65 000,- vil bli blankt avslått. Jeg må rett og slett bare se ann responsen her Bilder av nylakkert bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Oktober 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2012 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_S_N_89_bmw Skrevet Oktober 26, 2012 Share Skrevet Oktober 26, 2012 Er bilen kjørbar nå? er den eu ok ? evt hvor lenge? er du int i dyrer Diesel bil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2012 Venter på lakk enda. Eu-godkjent frem til oktober 2013. Ikke int i dieselbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Tech Skrevet Oktober 26, 2012 Share Skrevet Oktober 26, 2012 275whp på 0,7 bar? Høres lite ut i forhold til spec? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 synes det hørtes realistisk ut jeg, 193hk orginalt i motor på atmosfæretrykk, ganger man med 1,7 får man 328hk, vidre må du ta med drivverktap på 15-20% 278hk - 262hk. Forresten flott bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet November 13, 2012 Forfatter Share Skrevet November 13, 2012 Innbytte i Yamaha R6/R1 kan være av interesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2012 Denne har nå skiftet eier. Annonsen kan slettes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå