///Naitsirk Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Som annonsert i prosjekttråden min lufter jeg morobilen min for salg. Det er i utgangspunktet en 95 modell 316i som har rullet ca 260 000km, før jeg tok den helt i fra hverandre og gjorde den litt mer banevennlig. Den er for øyeblikket pusset helt ned og klargjort for hellakkering innen kort tid, den får da monter m-tech frontfanger også. Det står fortsatt 316i i vognkortet forøvrig.. Specliste Motor: M52b28 med o-ringet blokk, orginal pakning og bolter Planet blokk og topp M50 aluminium termostathus Nye ventiltettninger 6-puck sinterlamell og sachs race trykkplate Letta Svinghjul (6,8kg) Ess VT kompresorkit (Vortech V2) Ladetrykk: 0,7 bar Stor frontmontert IC Motorstyring: Megasquirt MS 1 koblet opp mot orginalt ledningsnett og følere Elektrisk vifte fra Volvo 850 In-tank bensinpumpe (255l/h) Progressiv bensintrykksregulator (1:1,2) S52 fuelrail 440cc dyser Bananmanifold fra Koed, resten er 325 eksos. Kompresjonstrykk stabilt på 11 bar Specliste Bremser Framme: E46 330 skiver og calipere ( 325*25)mm EBC Yellowstuff klosser Bak: E9x skiver (296*10)mm E39 520i calipere EBC Greenstuff klosser CNC freste adaptere til caliperne Orginalt Håndbrekk Understell: D2 coilovere med justerbar Camber framme og høyde og hardhetsjustering framme og bak Polyforinger under hele bilen Orginale stag og armer Drivverk: Getrag 250 girkasse og tilhørende mellomaksel E30 M3 bakstilling med 3,64 utveksling (Diff rullet 2000km med nye lagre og tettninger, men har ulyd av en eller annen ukjent årsak) Interiør: 2stk bøtteseter (ukjent merke) E36 sedan dashbord med kjørecomputer og målere for afr, oljetemp og ladetrykk Omp 3-eika kopiratt Sabelt E-merkede 4-punktseler Tårnstag bak for oppstiving Orginalt interiør følger med om ønskelig Utvendig er bilen orginal. Link til prosjekttråden finner dere Her Jeg kan nåes på tlf: 93627286 eller her på forumet. Prisen er litt vanskelig å fastsette da markedet er snevert og det ikke finnes noe særlig sammenlignings grunnlag. Men ut i fra hva jeg har brukt på dette så føler jeg at alt under 65 000,- vil bli blankt avslått. Jeg må rett og slett bare se ann responsen her Bilder av nylakkert bil
R_S_N_89_bmw Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 Er bilen kjørbar nå? er den eu ok ? evt hvor lenge? er du int i dyrer Diesel bil ?
///Naitsirk Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2012 Venter på lakk enda. Eu-godkjent frem til oktober 2013. Ikke int i dieselbil.
M-Tech Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 275whp på 0,7 bar? Høres lite ut i forhold til spec?
Fixfax Skrevet Oktober 29, 2012 Skrevet Oktober 29, 2012 synes det hørtes realistisk ut jeg, 193hk orginalt i motor på atmosfæretrykk, ganger man med 1,7 får man 328hk, vidre må du ta med drivverktap på 15-20% 278hk - 262hk. Forresten flott bil
///Naitsirk Skrevet November 13, 2012 Forfatter Skrevet November 13, 2012 Innbytte i Yamaha R6/R1 kan være av interesse.
///Naitsirk Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 Denne har nå skiftet eier. Annonsen kan slettes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå