Gå til innhold

Defekt bakrutevisker E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vei til jobb idag merket jeg at viskeren hadde sluttet å gå, fikk bare kontrollert sikringen ikveld i mørket og den var ok. Både spyleren og viskeren bak har takket for seg, har ikke hatt noe problem før, viskeren har alltid vært i bruk så den er ikke "treg" som mange andre har slitt med

Noen tips?På vei til jobb idag merket jeg at viskeren hadde sluttet å gå, fikk bare kontrollert sikringen ikveld i mørket og den var ok. Både spyleren og viskeren bak har takket for seg, har ikke hatt noe problem før, viskeren har alltid vært i bruk så den er ikke "treg" som mange andre har slitt med

Noen tips?

Skrevet

Hatt det problemet selv, men det har blitt bra igjen vis jeg har tatt ut sikringen og satt den i igjen ;) Veit ikke hvordan den er satt opp men det virker som det er slags automatisk avslåing vis den får for mye motstand.

Skrevet

Testet min for første gang i vår, og da gikk den fint en liten stund til den stoppet midt på. "Kilt" seg fast.

Har ikke sett noe på dette men jeg har strøm til viskeren. Spyledysen virker

Skrevet

Om den kiler seg, eller alt ser OK ut, altså dere har strøm, men den virker ikke uansett. Så er det dritt på akslingen til del nr 5.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... dow_wiper/

Går an å rengjøre dette, men jeg trengte en propanbrenner for å få løsnet alt, da det var så mye skit som var blit veldig hardt. Satte alt på plass igjen helt fullt av grease, pakket hele mekanismen helt fullt alle veier. Virker fint enda etter 3 år.

Skrevet

Frister å røske av hele bakluken min så får jeg skiftet gass demperne også slik at luke holder seg oppe skikkelig.

Får ta en service før vinteren :P

Skrevet

Demperskifte er faktisk veldig lett, om du har et passende verktøy.

Jeg kjøpte dempere fra koed.no og det var drit. De var utrolig svake, så de virket i praksis ikke i det hele tatt.

Mens OEM dempere virket 100%.

Skrevet
Demperskifte er faktisk veldig lett, om du har et passende verktøy.

Jeg kjøpte dempere fra koed.no og det var drit. De var utrolig svake, så de virket i praksis ikke i det hele tatt.

Mens OEM dempere virket 100%.

Tenkte å ta det samtidig så jeg ser etter feilen på viskeren som mangler strøm, får kjøpe originale fra GS like greit da, gidder ikke bruke KOEd på små deler

Skrevet

Har testa ut dempere frå Biltema. Desse er så svake luka ikkje står oppe, så heller ikkje desse kan anbefalast. Original er nok tingen.

(elles er eg stor Biltema-kunde...)

Skrevet

Av og til lønner det seg å kjøpe originalt... Trur eg hadde blitt litt forbanna om luken ikkje ble bedre etter bytte, den henger oppe selv nå, men ikke om den står i bakker osv

• 1 month later...
Skrevet

Da har jeg fått jobbet litt i helgen, hatt av 3 av 4 dørtrekk og reparert fuktsperren slik at jeg slipper å ha våt bil i fremtiden.

Fikk også skiftet til 4 nye bagasjeluke løftere. så nå spretter luka opp slik den skal :D

Fikk sett over alle ledninger samtidig men fant ingen som virket slitt eller som hadde brudd.

- Har til tider vindus spyler bak men fortsatt ingen visker :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...