e30 tic Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 På vei til jobb idag merket jeg at viskeren hadde sluttet å gå, fikk bare kontrollert sikringen ikveld i mørket og den var ok. Både spyleren og viskeren bak har takket for seg, har ikke hatt noe problem før, viskeren har alltid vært i bruk så den er ikke "treg" som mange andre har slitt med Noen tips?På vei til jobb idag merket jeg at viskeren hadde sluttet å gå, fikk bare kontrollert sikringen ikveld i mørket og den var ok. Både spyleren og viskeren bak har takket for seg, har ikke hatt noe problem før, viskeren har alltid vært i bruk så den er ikke "treg" som mange andre har slitt med Noen tips?
killarinc Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Hatt det problemet selv, men det har blitt bra igjen vis jeg har tatt ut sikringen og satt den i igjen Veit ikke hvordan den er satt opp men det virker som det er slags automatisk avslåing vis den får for mye motstand.
erxzn Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Har samme problem, og finner ikke ut av det :S
krholt Skrevet September 27, 2012 Skrevet September 27, 2012 Testet min for første gang i vår, og da gikk den fint en liten stund til den stoppet midt på. "Kilt" seg fast. Har ikke sett noe på dette men jeg har strøm til viskeren. Spyledysen virker
Otis Skrevet September 28, 2012 Skrevet September 28, 2012 Om den kiler seg, eller alt ser OK ut, altså dere har strøm, men den virker ikke uansett. Så er det dritt på akslingen til del nr 5. http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... dow_wiper/ Går an å rengjøre dette, men jeg trengte en propanbrenner for å få løsnet alt, da det var så mye skit som var blit veldig hardt. Satte alt på plass igjen helt fullt av grease, pakket hele mekanismen helt fullt alle veier. Virker fint enda etter 3 år.
e30 tic Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 Frister å røske av hele bakluken min så får jeg skiftet gass demperne også slik at luke holder seg oppe skikkelig. Får ta en service før vinteren
Otis Skrevet September 28, 2012 Skrevet September 28, 2012 Demperskifte er faktisk veldig lett, om du har et passende verktøy. Jeg kjøpte dempere fra koed.no og det var drit. De var utrolig svake, så de virket i praksis ikke i det hele tatt. Mens OEM dempere virket 100%.
e30 tic Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 Demperskifte er faktisk veldig lett, om du har et passende verktøy.Jeg kjøpte dempere fra koed.no og det var drit. De var utrolig svake, så de virket i praksis ikke i det hele tatt. Mens OEM dempere virket 100%. Tenkte å ta det samtidig så jeg ser etter feilen på viskeren som mangler strøm, får kjøpe originale fra GS like greit da, gidder ikke bruke KOEd på små deler
Otis Skrevet September 28, 2012 Skrevet September 28, 2012 Ang. passende verktøy så er et stålrør, eller litt tykt flatjern fin fint.
grepst1 Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Har testa ut dempere frå Biltema. Desse er så svake luka ikkje står oppe, så heller ikkje desse kan anbefalast. Original er nok tingen. (elles er eg stor Biltema-kunde...)
e30 tic Skrevet September 29, 2012 Forfatter Skrevet September 29, 2012 Av og til lønner det seg å kjøpe originalt... Trur eg hadde blitt litt forbanna om luken ikkje ble bedre etter bytte, den henger oppe selv nå, men ikke om den står i bakker osv
e30 tic Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 Da har jeg fått jobbet litt i helgen, hatt av 3 av 4 dørtrekk og reparert fuktsperren slik at jeg slipper å ha våt bil i fremtiden. Fikk også skiftet til 4 nye bagasjeluke løftere. så nå spretter luka opp slik den skal Fikk sett over alle ledninger samtidig men fant ingen som virket slitt eller som hadde brudd. - Har til tider vindus spyler bak men fortsatt ingen visker
Otis Skrevet November 18, 2012 Skrevet November 18, 2012 Positivt resultat etter helga, tross alt da. Visker bak er oppskrytt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå