Gå til innhold

Stramming av styresnekke e34.Erfaring med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften viser lurer jeg litt på dette.

Har litt slark i snekka mi og tenkte jeg skulle prøve meg litt.

Har funnet mutteren og selve skruen jeg justerer på og snakket litt med mekanikeren på den lokale Bmw sjappa her i Arendal.Men han sa at enn måtte justere litt og litt hvis ikke så kunne jeg risikere og ødelegge hele snekka.

det jeg lurer på er,er det noen her som har prøvd dette med hell, eller er det bare og se seg om etter en som er tightere og bedre?

Mitt problem er at når jeg ligger og kjører rett frem ,så merker jeg at jeg må bruke rattet mye.alt av foringer og kuler er bra og ikke sliter den dekk.

Der er dessuten en slags klunkelyd i snekka da jeg forsøker og vri på rattet når bilen ikke sviver.

Blir bedre da jeg starter den men fortsatt noe vandring i rattet.

kom med innspill og erfaringer folkens.

Skrevet

har justert dette på flere e34, og du får bort slakken ( med mindre du har ekstremt mye)

eneste problemet kan være at om du strammer for mye mister du selvopprettingen, eller den blir dårligere.

Skrevet
har justert dette på flere e34, og du får bort slakken ( med mindre du har ekstremt mye)

eneste problemet kan være at om du strammer for mye mister du selvopprettingen, eller den blir dårligere.

Ok!

Jeg spør dumt nå men justerer du med klokken eller motsatt med skruen?

Retningslinjen på dette,er det bare og og jekke opp bilen og sette hjula rette og begynne å stramme forsiktig eller er det andre guider på dette?

Skrevet

bare å løsne mutteren, og stramme unbraco skruen med klokka, og rikke på rattet inn i mellom for å kjenne etter om slakken blir borte.

ikke ha på bilen.

så må man ut å prøve at servo styringen enda fungerer når man har fått det høvelig tight

Skrevet

Har justert flere snekker selv, med bra resultat.

Det er som sagt bare å slakke mutteren og vri skruen med klokka, mens man er inne og kjenner litt på rattet innimellom. Så lite som 90 grader vridning på skruen kan være nok så her er det bare å ta litt og litt av gangen. Det er viktig at du ikke strammer skruen mer enn nødvendig, da en for stram skrue vil gjøre at rattet kniper/går tregt og dette går ut over selvopprettingen. Så må du huske på at du skal justere skruen ikke stramme den, dersom du lar være å stramme den ser jeg ikke noen grunn til at snekka skal bli ødelagt. Det går normalt sett bra å slakke den litt igjen dersom du skulle være uheldig og stramme den litt for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...