lhlucky Skrevet September 28, 2012 Skrevet September 28, 2012 Hei. Først av alt, har lett etter lignende tråder, uten resultat. Jeg kjører en 1998 modell 520i touring, E39, M50/52 motor. Det har seg slik at jeg måtte bytte radiator på bilen pga lekkasje. Dette gikk i og for seg greit, og lekkasjen er såklart borte. Men jeg opplever nå en slags ulyd ifra bilen når jeg kjører. Det kan virke som vifta går hele tiden når jeg kjører, og det gir en lyd som minner om vind/kraftig blåsing. Det er ikke så ille når jeg holder meg på lavere turtall, men når jeg gir på litt virker det som lyden følger etter, og blir mer høylytt. Det hender også at lyden ikke er der i det hele tatt ved start, men det kommer som regel etter litt tids kjøring. Veldig ergelig, for det er veldig høylytt hørt utenifra, og jeg er rimelig sikker på at noen ikke er som det skal. Er det noen som kan gi meg tips til hvordan jeg kan gå frem for å feilsøke, eventuelt har vært borti tilsvarende problemer? Skal også nevnes at jeg måtte bytte reimhjul foran vannpumpa, om det kan ha noe å si. Om fler opplysninger trengs, så er det bare å si ifra, så skal jeg komme med det!
Otis Skrevet September 28, 2012 Skrevet September 28, 2012 Slurekobling som er dårlig? Har du ikke hatt mulighet til å få noen til å gi gass, mens du lytter/ser i motorommet?
lhlucky Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 Fattern har sjekka i motorrommet mens jeg har gitt gass. Han kunne ikke se noe umiddelbart feil, men han mente at det hørtes ut som det kom fra vifta. Ser man det om det er slurekoblinga som er dårlig?
a100abt Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 Dårlig slurekobling vil heller gi for lite fart på vifta... Men skru den av og prøv, er jo ikke større problem enn som så for å lete kilde. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå