Gå til innhold

E30 Turbo banebil prosjekt! Update 11.02.2014!

Anbefalte innlegg

Skrevet
se her ja Stian :) Leita litt etter tråd om bilen din og der fant jeg den :P

Detta blir bra :) Skal prøve og få bilen min klar til september treffet på Rudskogen :) Handla ARP og MLS toppakning idag, så eneste som mangler nå er og bli friskemeldt :)

Blir artig detta her, kjører samme turbo som meg ser jeg :)

Skal følge med her :)

Ja begynner å bli bra nå =)

Blir bra med turbo på din å ;D

Skrevet

Detta blir bra :) Skal prøve og få bilen min klar til september treffet på Rudskogen :) Handla ARP og MLS toppakning idag, så eneste som mangler nå er og bli friskemeldt :)

Ja skal bli deilig det :) Må bare få ut fingern :P Hadde mista lyst noe jævlig, men har samla opp mye pågangsmot nå. Så skal prøve og slå inn støte og prøve og få den ferdig før sesongen er over så jeg vertfall før testa den ut et par turer :) Hvem leverte du toppen til planing hos? :)

Skrevet

Ja skal bli deilig det :) Må bare få ut fingern :P Hadde mista lyst noe jævlig, men har samla opp mye pågangsmot nå. Så skal prøve og slå inn støte og prøve og få den ferdig før sesongen er over så jeg vertfall før testa den ut et par turer :) Hvem leverte du toppen til planing hos? :)

Hehe, ja blir fort litt sånn gitt..

Leverte den til en pensjonist som bor i skien, han tok 400 kr for det, å var gjort på en formidag =)

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Hei!

På tide med en update her gitt..

Har fått montert toppen med ARP, å timet registeret, montert turbo, trykkrør, bensinslanger, dyser osv.

vrx27pk81pcpr1erkhyi.jpg

5h369trq3kjlxc21zgd4.jpg

Hadde bare 2 bilder på tlf nå. men blir nok gjort litt framover nå =)

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Hei!

Får ikke startet e30n med m50b25 turbo oppi..

Er gnist å bensin, å dysene åpner (hører det klikker i dysene, å pluggene er våte)

Har prøvd med annen veivsensor og annen kamsensor..

sitter KDFI datasprut på, har også prøvd med orginalhjerne men ville ikke da heller.

Startet bilen igår med sprutet, men idag ville den ikke, har holdt på leeeenge med å starte..

Så er det noen som har et tips om hva det kan være?? må ha bilen klar snart, da den skal på mapping, å skal ha den klar til gatebil i juli...

Skrevet

Nå nærmer det seg !:D

Har fått time til mapping mandag 8.7, så da får jeg håpe alt går som det skal, å vi får lagt litt gummi igjen på rudskogen =)

blir å kjøre på E85, så får se åssen det er =)

• 2 weeks later...
Skrevet

skjærte seg med mapping da sprutet tok fyr noen timer før mapping..

Men er på vei til stockholm for å hente chip nå hos Fektzen!

Så håper det går sånn halv veis :)

• 2 months later...
Skrevet

xa9cpiylzu3zjowe2c6h.jpg

sdbv3cq7rlw34x8b75bk.jpg

Deilig å få kjørt litt e30 i går :D

Går greit nå, men blir varm i følge måler, men tok en sånn "varmelampe" som viser temp på det du lyser på, å måler viste 120grader, å "varmelampa" viste 90, så får prøve å kjøpe ny måler å se da.

Hvor får jeg kjøpt utak til oljekjøler som jeg kan ha på oljefilter huset? =)

• 3 months later...
Skrevet

Begynt å savne bilen etter en sommer med bare trøbbel, så nå skal jeg starte tidlig å ha den klart til sommeren. Nå med ORDENTLIG sprut..

Har fått tak i en ny m50b25nv med gåen toppakning, så blir å bytte til en som tåler litt. (IKKE FLERLAGS STÅLPAKNING)

Så blir det å bygge motor av den jeg har i nå, når jeg har tid. men skal først å fremst ha en motor som funker,med turbo.(noe som ikke gikk helt etter planen i fjord)

Har ribbet bilen helt inni, fjernet taklukekasseten,dashbord og skrapet asfaltmatter. skal nå få i resten av buret;D 

Noen bilder:

post-58785-0-44955300-1388706246_thumb.j

post-58785-0-68878900-1388706284_thumb.j

post-58785-0-99706700-1388706349_thumb.j

post-58785-0-30324600-1388706384_thumb.j

Noen formeninger om buret kan bli godkjent når jeg er ferdig? er egentlig kappa ut fra en e36, så er ikke heeelt innat karroseri hele veien.

Update til helga kansje ;*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...