kvammis Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Førerdøren EDIT: Kan vel også spesifisere at det ikke er abs modul. Den sitter som flere har sagt bak hanskerommet til venstre for sikringsboksen. Dog er det ofte også selve enhenten framme i motorrommet som blir ødelagt. Diagnose will show ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Ofte er det abs sensor som har det ja. På de første årsmodellene av E39 har det i ettertid vært problem med kortsluttede abs-moduler. Men da burde ikke diagnosesystemet fått kontakt med den.Det kan også være en av de to vaierene som går frem til insuget som har hoppet av. Kjent sak det også. Åkkesom, jeg mistenker nå at det er abs sensor jeg da. Hvilken diagnose brukte du? Abs-modulen sitter vel bak sparkeplaten forran passasjersetet sammen med lysmodulen. Abs sensor på navet? Kan det være modulen? Var innom ett verksted og de fikk ikke opp noen spesiell alarm, fik dog feilalarm på den klædden som sitter oppe i motorrommet. Fjernet alarmen og tegnene forsvant, kjørte så 50 meter og den kom tilbake.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Ja, ofte klumpen i motorrommet som er problemet.. Kan vist få de overhalt. Bare å google litt, mye omtalt på amerikaske fora også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Jeg har en ekstra. Men om jeg løsner den spruter det vel bremsevæske over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Grattis med ny bil og nice med så lav km følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Thanx. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 Jeg har en ekstra. Men om jeg løsner den spruter det vel bremsevæske over alt. Jepp.. Bør/må også ha diagnosepc for å få luftet skikkelig når du har byttet den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Hvorfor det? Høres ut som noe fucked up shit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Oktober 8, 2012 Share Skrevet Oktober 8, 2012 For å åpne kretsene i abs enheten så du får luften ut skikkelig. Kan være noe hor å få ut all luften når man har byttet den, men går tilslutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Oktober 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Usjameien.. Høres ut som noe real møk ja. Må sette bort det da. Men kan det være rellè eller sensorer da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Oktober 9, 2012 Share Skrevet Oktober 9, 2012 Hadde samme problem på E38'n min, tok diagnose å fant ut at det var en ventil som hang inne i ABS pumpa. kakket forsiktig på blokka å resatte feilen å vips så var den god igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Har du diagnose utstyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Oktober 9, 2012 Share Skrevet Oktober 9, 2012 ta en kikk her: viewtopic.php?f=1&t=185178&hilit=diagnose+tr%C3%A5den du får kjøpt diagnose utstyr på ebay, koster mindre enn og ta diagnose på et verksted også. finner all info du skulle trenger i den tråden der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Finner flust av scannere på ebay, men ingen som sletter koder. Gidder ikke betale 3000 kr for det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Finner flust av scannere på ebay, men ingen som sletter koder. Gidder ikke betale 3000 kr for det.. Jæ fant en. AUTEL MAXIDIAG EU702 EUROPEAN CODE SCANNER DIAGNOSE BMW AUDI OBD2 OBDII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå