handsome Skrevet Mars 21, 2013 Share Skrevet Mars 21, 2013 Bare skru av mutteren og presse ut drivakselen, så ta av låsering og presse ut lager.. Sent from my HTC One X using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2013 Det høres litt for lett ut.. Må vel være mer jobb enn det, og så trenger man kanskje noe spesialverktøy? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Mars 21, 2013 Share Skrevet Mars 21, 2013 Var så enkelt på min 3,2 Bakstilling ihvertfall Sent from my HTC One X using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2013 Hva brukte du for å presse ut lageret? Har 3.0 bakstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Mars 21, 2013 Share Skrevet Mars 21, 2013 Du bør nok ha tilgang til en presse. (Hydraulisk) Går vel med avdrager også, men tyngre. Først skal drivaksel av, så skal nav presses ut av lageret, så skal lageret ut av bakstillingen, nytt lager inn, nav på plass, drivaksel på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Mars 21, 2013 Share Skrevet Mars 21, 2013 Blir moro når du får denne på veien hvor kjøpte du stol festene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2013 Du bør nok ha tilgang til en presse. (Hydraulisk)Går vel med avdrager også, men tyngre. Først skal drivaksel av, så skal nav presses ut av lageret, så skal lageret ut av bakstillingen, nytt lager inn, nav på plass, drivaksel på plass. Ser du bruker en presse. Hva koster en slik? Hvordan demonterer man drivaksel? Så en DIY-video på Youtube, og der brukta han en slags ring bak navet hvor han skrudde hjulboltene inn, slik at navet ble presset ut. Noen som vet hvor man kan få tak i det? hvor kjøpte du stol festene dine? De kjøpte jeg fra www.fartfabriken.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nupen1 Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Update!! . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Tror bruks-Golfen hans trenger litt skruing, etter at bånnpanna ikke er helt tett lenger. Mulig Clubsporten ikke har fått no kjærlighet i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Den gamle hvite E30en din får iallefall et nytt liv på veien, kikka på den i påsken på jæren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet April 4, 2013 Share Skrevet April 4, 2013 Du bør nok ha tilgang til en presse. (Hydraulisk)Går vel med avdrager også, men tyngre. Først skal drivaksel av, så skal nav presses ut av lageret, så skal lageret ut av bakstillingen, nytt lager inn, nav på plass, drivaksel på plass. Ser du bruker en presse. Hva koster en slik? Hvordan demonterer man drivaksel? Så en DIY-video på Youtube, og der brukta han en slags ring bak navet hvor han skrudde hjulboltene inn, slik at navet ble presset ut. Noen som vet hvor man kan få tak i det? hvor kjøpte du stol festene dine? De kjøpte jeg fra http://www.fartfabriken.se Presse får du på Biltema, Gasolin, Torshov og sikkert flere steder. Er ikke så ofte man har bruk for slikt, så kan være greit å få noen til å gjøre en slik engangsjobb for deg. Ellers finnes det mange ulike typer avdragere å få kjøpt, som den du beskriver. Drivakselen demonteres ved at du fjerner et låseblekk rundt mutteren, løsner mutteren, presser ut akselen fra navet. Denne sitter ofte ikke hardere enn at du lett kan dra den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 5, 2013 Forfatter Share Skrevet April 5, 2013 Har ikke skjedd noenting i det siste. Vært opptatt med familieliv og skruing på Golf`n.. Klart å kjøre i stykker to bunnpanner på under 2 uker, så blitt helt rå på å bytte bunnpanner på Golf 4...! Venter fortsatt på deler fra PeeBee, og så må jeg få noen til å sveise litt rust. Blir nok en tur opp i helgen. Hylle: Spennende! Trodde ikke det kom til å bli noe mer enn spiker av den, men hyggelig at noen gidder å fikse den opp. Hardtop: Ja, er nok enklest å få noen som har utstyr til å fikse det. Fikk tak i en slik avdrager, så får prøve den. Eneste "uppdate`n" jeg har å komme med er at jeg var en tur i Sverige i går og kappet litt i noen bakskjermer på en E46 M3... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m20b25turbo Skrevet April 5, 2013 Share Skrevet April 5, 2013 Ser det er snakk om gamle hvite e30 din, jeg kan jo meddele at din gamle røde e30m3 også har fått et nytt og bedre liv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 6, 2013 Forfatter Share Skrevet April 6, 2013 Ser det er snakk om gamle hvite e30 din, jeg kan jo meddele at din gamle røde e30m3 også har fått et nytt og bedre liv Ja, gni det inn... En liten uppdate. Fått igjen diffopphenget fra sandblåsing, og er fornøyd med resultatet! Skal man gå for svart eller sølv? Også fått den nye girkulen fra Froggy Raceparts som skal monteres på UUC sin shortshift; Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet April 6, 2013 Share Skrevet April 6, 2013 Mye kjøpeprylær nå Raymond. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå