Gå til innhold

Bmw e36 318i m40 går ujevnt!


barsken
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har tips på hva som gjør at bmwen går ujevnt på tomgang, og nesten ikke går når du stopper i kryss og at den putrer når du gir på i et gir når den går under 2000 rpm.

Har byttet og justert kam, byttet lamdasonde, ventil løftere, fordeler lokk, fordeler, plugger, pluggkabler, jordet opp igjen motor, byttet innsugslange, og byttet til en brukt lmm. Trenger gode råd, gir opp snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket for falskluft og byttet innsugspaknigene og dratt igjen innsugsskruene skikkelig?

Om det lugger litt under vanlig kjøring slik at du må slippe opp pedalen og trykke den inn på nytt før det skjer noe er det ofte spjeld/TPS sensoren under gasspjeldet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren under gasspjeldet.

Kjenn etter på skruene på innsuget om de er godt og tight tildratt.

Deretter sprayer du startgass å sjekker om det kommer noe puff da du starter motoren.

Innsugspakninger er kjent for å være dårlige på disse motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kamsensor o.O ? hadde en 318is me defekt kamsensor.

fjusket å puttret som en gammel tresnekke og gikk litt dårlig å daua i kryss osv, jeg sjekka etter falskluft, skiftet belg, slettet feilkoder, byttet til en annen lmm, renset tomgangsregulator, bytta lambdasonde, smørt opp kontakter, skiftet tennkabler osv, jeg blei så deg, alså møkklei hele bilen, hadde skifta registerkjede faktisk å kunne ikke forstå hva som var gale, men skifta til slutt kamsensoren og vips så var bilen fin :) men ble påkjørt uka etter å bilen kondemnert, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan også vær me tanke du har skiftet kam osv, at kamsensor står på feilside av skiva, for jeg har gjort den feilen før, når den står på feil side av skiva som er litt vanskeli å se før du ser på kamdrevet hvor nærme sensor ligger, ligger den unormalt langt vekke fra drevet så registrerer bilen ikke skikkelig å som du sier foråsake fjusking/puttring på lavt turtall, samme på min, fjusking osv forsvinner når du drar bilen på turtallet og oppnår høyere hastigheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kamsensor på M40 motorn.

Og NEI tomgangsregulatoren er IKKE det samme som TPS.

Fordel om folk gir tips når de VET, og ikke villeder trådstarter med ting de tror. Da blir alt mye vanskeligere for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Lmm byttet to ganger, lamdasonde byttet, prøvd å rense tomgangsregulatoren.

Har sjekka det med innsuget og det var ikke noe der.

Bensinpumpe er byttet også. Den gikk helt greit etter vi sjekka innsuget, og nappet i frahverandre to vakumslanger på topplukket og satt på en filt bit i hver ende og satte dem mot hverandre. Men når bensinpumpa gikk begynte den å gå ujevnt etter det. så renset vi tomgangsregulatoren å da går den helt jævlig på tomgang uansett om den er kald eller varm. stopper nesten når den er varm. Merker ingenting under kjøring. Noen som har tips ? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...