sondreh Skrevet Oktober 1, 2012 Skrevet Oktober 1, 2012 Tjohey! Da ble 535 bytta mot ett litt mer spennende prosjekt, nemmelig "banebil-karrosseriet" til Helland (tidligere Lamek sin). Har lenge hatt lysst på banebil, men etter nordmøre gatebilklubb's treff på lånke ble det alt for mye blo på tann. Bilen er både uten motor og intriør, planerne for motor holder jeg litt for meg selv "ennå" men kommer en update på det snart. Intriøret vil bli bøttestoler og trolig tårn- til tårn bur, buret vil jeg bygge selv. Videre utover det er det montert hydraulisk håndbrekk samt fuelcell. Bilen er ganske fri for rust, så sparer mange arbeidstimer på det, samtidig som jeg ikke tenker å forandre på torpedo og girkassetunnel i første omgang, siden jeg er ganske ny i gamet og vil prøve å kjøre mest mulig. Fikk også endel deler med bilen, slik som 535 bakstilling, GSP Coilovers, Powerflex til travers, e34 m5 bremskraftforsterker ++ Bildene er fra tråden til Helland, men den står i samme positur som da han lagde sin tråd Noen bilder fra banekjøringa på Lånke Motorsportsenter 1.sept. Beste dagen i mitt liv, no doubt!
Julian Sommer Skrevet Oktober 2, 2012 Skrevet Oktober 2, 2012 Rått, her må man følge med! Nå får jeg lyst til å skru ferdig min egen e28.. Bare synd tiden ikke strekker til! Har altså en dønn original 520i e28 med gåen girkasse til salgs, bare for å stjele tråden litt. Spennende å følge med på de som har tid til å bygge opp og gjøre i stand disse skjønnhetene! Ikke feil at det ryker litt fra bakdekkene heller
sondreh Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2012 Følger med her Takker for ett knall treff på Lånke med det samme Rått, her må man følge med! Nå får jeg lyst til å skru ferdig min egen e28.. Bare synd tiden ikke strekker til! Har altså en dønn original 520i e28 med gåen girkasse til salgs, bare for å stjele tråden litt. Spennende å følge med på de som har tid til å bygge opp og gjøre i stand disse skjønnhetene! Ikke feil at det ryker litt fra bakdekkene heller Synes e28 er et knallrått karrosseri! har lenge sittet å sett på andre's prosjekter/banebiler så bestemte meg for å lage et selv, så skal bli gøy å se over vinteren hvordan det går
sondreh Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2012 Blir knall denne Sondre! Når får du nymaskina? Nymaskina e i hus, lager update as we speak
sondreh Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2012 Da var endelig motoren i hus, gleder meg som en unge til å få den i bilen å begynne å forme til ting! Hadde lenge tenkt på en turbomotor, men slik ble det altså ikke. Valget falt på en s38b40 stroker fra e34 m5 med en GO del godsaker. Blir å få sendt inn ledningsnett til datasprutbygging, for så å mappe og benke den hos Bjørnstad Bil. håper på opp imot 400 hjulhester, noen som har formeninger om hva den kan klare? Blir å bygge datasprut på bilen så skal lmm og innsug bort og carbon-innsug kommer på, blir også litt brøling med kun trakter + filter også Fikk også med deler som: luftfilterboks, radiator (blir kjøpt aluradiator av GS), oljekjøler (blir oppgradert til større), oljetrykksmåler ++ Spec: je smidde høykompstempel 300graders kammer jb racing alu svinghjul (nettopp montert) sachs racing 765 trykkplate (nettopp montert) sachs racing clutch lamell (nettopp montert) m5 girkasse 5trins stroket veiv portet topp 3,8 gass spjeld 3,8 grenrør alle nye pakkninger nytt register nye lager osv skal være ca 11-1 i kompresjon freste ventilseter toppen bygget av tore (topplokk) østhus men bunndelen er bygget av pål schjetne på autotrim. Motoren er også bygd om til b38 styring med individuelle coiler. motorsport i3x datasprut ny i eske Bilder (sorry for sykt dårlige mobilbilder, kommer nye troligvis imorgen når jeg skal av med innsuget) :
bedmund Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 Nice sørg for å fullfør nå så blir det bra ta
Haakjin Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 dette ser jo veldig lovende ut Sondre. Greit med en S38 i e28 da de passer veldig lett i e28 karosseriet uten store modifikasjonene Stå på sondre, dette har jeg troa på
sondreh Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2012 Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Nice sørg for å fullfør nå så blir det bra ta Meste av tiden og inntekten i vinter vil gå til banebilen så forhåpentlivis vil den stå ferdig "funskjonsmessig" våren 2013 dette ser jo veldig lovende ut Sondre. Greit med en S38 i e28 da de passer veldig lett i e28 karosseriet uten store modifikasjonene Stå på sondre, dette har jeg troa på Har troa på dt selv også, finnes jo bare løsninger, ingen problemer!
jon///M Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 nice. kjøpte du motoren fra kristian? isåfall er det gammle motoren min. jeg som fikk bygd den av autotrim. en meget rå motor!!!
HagenJR Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Må vel sikkert følge med her! blir vel endel prosjektering i BMW bygda i vinter Får håpe noen av oss blir ferdig med noe til sesongen starter igjen
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Kult prosjekt! Skal følge med her. Mvh
sondreh Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2012 nice. kjøpte du motoren fra kristian? isåfall er det gammle motoren min. jeg som fikk bygd den av autotrim. en meget rå motor!!! Jepp trivelig fyr! har trua på motoren, så skal bli gøy å se til vinteren.Må vel sikkert følge med her! blir vel endel prosjektering i BMW bygda i vinter Får håpe noen av oss blir ferdig med noe til sesongen starter igjen Skal bli gøy utover vinteren ja, er jo sykt mange 80-talls klassikkere som kan bli bra Kult prosjekt! Skal følge med her. Mvh Følger med e28'en din også, tøft med 5-serie banebil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå