sondreh Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Skrevet Mars 1, 2013 Da begynner verkstedet vi holder på med å ta form, bilen kommer forhåpentlivis inn iløpet av neste uke, samtidig som en bildeupdate med bil, deler og verksted. Fikk bestilt endel deler idag også: GS ratt med snapoff GS girkasseforinger K-sport justerbare stabstaglinker 16-raders oljekjøler GS bensintrykksregulator med slanger og fittings Catchtank med filter, braketter og fitting + noe jeg ikke kommer på Så forhåpentligvis vil det bli mye flere updates i denne tråden fremover Har en evig drøm om å være klar til e30meet så vi får se stay tuned!
helland Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 tror delene er like rundt hjørnet nå! får få litt fart på monteringa utover våren nå, så det blir litt kjøring ; )
sondreh Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Skrevet Mars 6, 2013 tror delene er like rundt hjørnet nå! får få litt fart på monteringa utover våren nå, så det blir litt kjøring ; ) får håpe så, blir bestilt nye hjullager og bremseskjold i nermeste framtid samtidig som ledningsnettet blir sendt inn til bygging får bare håpe den supre pickupen din kommer på veien igjen så vi får transpotert litt deler
helland Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 ja, det blir spennende å se om det virker, og om det evt varer
sondreh Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 ja, det blir spennende å se om det virker, og om det evt varer Skal bli gøy å se Bilen og motoren blir trolig satt inn i det nye lokalet forhåpentligvis på fredag
sondreh Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Skrevet Mars 13, 2013 Da er både bil og motor inn i det nye lokaler! happy days etter snart et halvt år med arbeid Takk til Helland for behjelpelig pickup ! har ikke noen bilder å laste opp desverre, siden iPhone´n er til rep og søstersen har stikket av med speilreflekskameraet. men håper på å få skaffet meg noen form for fotomulighet iløpet av kort til så det kan begynne å renne inn noen bildeupdates istedenfor disse kjedelige "tekstupdatene" Er også på utkikk etter kontakt mot sikringsboks fra motornett til e28, eneste som nå mangler for at ledningsnettet kan sendes til bygging
sondreh Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 Da er endelig bilen inn i verkstedet med motor og det meste av deler. Fikk den opp på bukker igår og begynte å demontere bakstillinga for å få montert 635csi stillinga jeg hadde. Men den mått da gjennom litt overhaling + ombygging av diffester før montering. Fikk brent ut di gamle foringene, kjekt med brenner. På med nye powerflex foringer K-mac justerbare foringer til bruene, de ble også pusset å malet, bli å sandblåse å pulverlakkere til neste vinter Dreide meg nylonforinger med stålhylse til diffoppheng Foringer i hylse + stag som ikke er helt ferdig Begynte på festene ut ifra difflokket med det samme Prøvemontering Prøvde også TIG for første gang idag, så ikke klag på sveisen Stag nesten ferdig, må få kappet rett lengde å sveise det før jeg skal male det til slutt Får håpe det kommer en update imorgen også, stay tuned!
Larsinnj Skrevet Mars 18, 2013 Skrevet Mars 18, 2013 Ser bra ut dette Sondre! Tror det blir en leken bil av det! Hvis du trenger trening på sveising, så er det bare å ta turen. Har objekt du kan øve på
sondreh Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 Ser bra ut dette Sondre! Tror det blir en leken bil av det! Hvis du trenger trening på sveising, så er det bare å ta turen. Har objekt du kan øve på Takktakk Skal bli gøy å se hvordan den blir til sommers Skal vel gå br angående sveising, har jo stål til jeg ser mannen ljål'en her på jobb
sondreh Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 Fikk tatt en økt idag også, sveiste forterkninger til fjørbeina og litt annet dall Started med å friske opp alle gjengene Ser jo helt forferdelig ut, men fikk pussa det ned slik at dt så bedre ut, driver å øver på TIG'en Hadde også satt braketten til linken feil, så denne måtte snues 90 grader Hadde også noen bremskjold som var brukbare, trengte kun en nedpussing og et strøk maling så så de mye bedre ut Takk for ikveld, håper å få begynt montering av travers og bruer.
sondreh Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 Blir bra dette sondre Ja får bare håpe vi bli ferdige til sommers da
helland Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 alle håper å bli ferdige blir artigst å se om noen faktisk blir det
sondreh Skrevet Mars 20, 2013 Forfatter Skrevet Mars 20, 2013 alle håper å bli ferdige blir artigst å se om noen faktisk blir det Ja dt begynner å spisse seg til mot sesong nå
sondreh Skrevet Mars 20, 2013 Forfatter Skrevet Mars 20, 2013 Fikk da tatt ein liten økt i verkstedet idag også, men begynte å blåse så fælt på slutten så stakk hjem. Monterte traversen først, siden jeg tenkte å montere bakstillinga bit for bit, men så da at jeg måtte sette sammen alt på gulvet først med tanke på justeringene av k-mac foringene. Smurte de opp for lettere montering Diffippheng Slik bilen står nå Byttet også styreledd og stanga opp mot rattstammen E34 m5 bremskraftforsterker Strøkne dørtrekk selges, har til begge sider Ready to rumble, HagenJR skal ta med coildeksel til sandblåsing før det får ny lakk Blir å kjøre med 6 soppfilter ut ifra traktene før dt blir carboninnsug Noen som vet om denne pupen er nødvendig til en banebil? Leste på GS at det var en luftpumpe, går en slange fra den og opp til grenrøre Går inn på grenrøret her Så endel verksted bilder, er langt ifra ferdig, men har gjort det meste grovarbeidet nå, blir 180kvm grunnflate på to plan, der begge blir helt åpne. Har lakt inn 400mm H-bjelker med 220mm imellom. Kommer fjernstyrt leddport her Grove bjelker som er sveiset i innfestningsplater i betongveggen Legger igså til at verkstedet bli isolet i gulv og vegger samt fliser på gulvet. Blir en løftebukk der bilen min står, så bli det en "ordning" slik at gulvet i andre etasje kan trekkes til side så bilen på bukken kommer opp til andre, så kan man holde på under bilen samtidig. Kollegas MB 320 lavkompmotor som får twinturbo i en 500 bredda w124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå