andre266 Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Som overskriften sier. lurer jeg på om dette lar seg gjøre og om det er mye arbeid? Jeg har stående en bra m30b35 fra e32 . så lurer på om noen vet om denne passer ned e39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre266 Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2012 .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Her klarer jeg rett og slett ikke holde med seriøs, men hvorfor i alle dager vil du det? Absolutt ingen fordeler med å bruke den gamle utdaterte støpejernsmotoren. En M52B25 vil gå like bra i en E39 som denne, da sparer du deg i tillegg for masse arbeid. Får de for en slikk og ingenting. Om du likevel vil bruke den, så får du et problem med styresystemer. Må i tilfelle legge opp til å bruke komplett motorledningsnett fra M30en. Videre trenger du å lage en miks av motorfester, girkassefester, mellomaksling, eksos, giroverføring, kjøling etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remito Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 Dette er sikkert bare tull God dag mann, økseskaft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre266 Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2013 Når folk setter s62 i en gammal udatert e30 osv osv. Så går dette og fint. Er samme greia alt sammen. Slipper stress med ews og alle disse sensorene som er på m52/m54. Synst de er slappe. Drar ikke og lager like god lyd som gamle sekseren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreTheGiant Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Du vil aldri få det godkjent siden motor mest sannsynlig er eldre enn bilen, men det er vel kanskje ikke en prioritering uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Når folk setter s62 i en gammal udatert e30 osv osv. Så går dette og fint. Er samme greia alt sammen. Slipper stress med ews og alle disse sensorene som er på m52/m54. Synst de er slappe. Drar ikke og lager like god lyd som gamle sekseren Er noe annet å putte inn en ny motor i et gammelt karosseri da, enn å putte en m30 i e39.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Haha, hørtes veldig rart ut.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Da må du isåfall bygge om mye ledningsnett, e39 har canbus. Dette er vell nesten umulig og få matcha sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 umulig? m30n trenger tenningsstrøm på 2 ledninger så går den hehe så det tror jeg skal gå fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Nå er det forskjell på å få motoren til å gå i bilen (noe som går helt fint), og å kunne bruke den uten at hele dashbordet skal være fullt av feilmeldinger.. Om du kan få canbus til å samsvare med sensorer på M30, kan det hende du klarer å få noen signaler like E39en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Som overskriften sier. lurer jeg på om dette lar seg gjøre og om det er mye arbeid?Jeg har stående en bra m30b35 fra e32 . så lurer på om noen vet om denne passer ned e39? Du må ikke finne på å sette inn denne steinaldermotoren, dyr i drift og ikke minst uten Vanos, det merkes. Sett heller inn en M52B28. Husk også på at om du senere skal selge den er den nesten verdiløs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Som overskriften sier. lurer jeg på om dette lar seg gjøre og om det er mye arbeid?Jeg har stående en bra m30b35 fra e32 . så lurer på om noen vet om denne passer ned e39? Du må ikke finne på å sette inn denne steinaldermotoren, dyr i drift og ikke minst uten Vanos, det merkes. Sett heller inn en M52B28. Husk også på at om du senere skal selge den er den nesten verdiløs. så det er vanosen du merker forskjell på en m30b35 er nok mye sterkere på bunndraget enn en 2,8 m52 gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 E39 ble faktisk levert med et par motorer som er tildels mye eldre enn modellen. E39 kom i perioden 1996-00 med bl.a M51D25 motoren (med og uten intercooler) og den stammer fra 1991. Denne motoren var i likhet med M30B35 motoren bl.a montert forgjengeren E34. Jeg vet ikke hvordan BMW løste utfordringen med f.eks CAN bus systemet i relasjon til OBD-II, men en eller annen tilpasning må de ha gjort hvis E34 ikke hadde OBD-II... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Synes dette høres ut som et morsomt prosjekt:) kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå