Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har samme problemet med min, vær så snill og help meg med å finne feilen:( BMW finner ikke feilkode da dette skjer periodevis! Helt randomly, alt lys etc er på men mottoren kutter ut, må restarte fra 1-2 ganger før den går helt fint igjen..

Noen som kan hjelpe meg her? Merker mest ved at jeg svinger at det skjer som oftest da:(

Skrevet
dyser må/bør kodes for å hjelpe software med "smooth running" adapsjoner. Men bilen går uten dette.

Ok. takk før svar

Skrevet

Hei, hadde samme problem på min e39 530d. Problemet lå i en innjektor som forøvrig var nyoverhalt.

Fikk ingen feilkode i inpa.

WDS info på innjektor:

Important: If one of the faults occurs in conjunction with the types of fault "current on high side too high" or "current on low side too high", although the fault is attributed to an injector, due to the use of the common line (U_MV1 and U_MV2 for the respective bank) the fault may be in any line of the three cylinders in the affected bank.

Consequences:

The engine shuts down in conjunction with the fault types "current on high side too high" and "current on low side too high"

Skrevet

Etter feilsøking så fant Bmw verksted ut at injektor på sylinder 3 defekt men dei har ødelagt noe rør som dem måtte bestille. Så blir å se imorgen om det var injektoren som har køddet med bilen

• 2 weeks later...
Skrevet
Etter feilsøking så fant Bmw verksted ut at injektor på sylinder 3 defekt men dei har ødelagt noe rør som dem måtte bestille. Så blir å se imorgen om det var injektoren som har køddet med bilen

Det var injektor på sylinder 3 som køddet. Fikset nå og går som en drøm

• 2 years later...
Skrevet

Hei! Jeg har også lignende problem på min 530XD E61.

Bilen stopper på varm motor ved pådrag. Av og til kan den også stoppe ved jevn fart også.

Har feilkode på 1 glødeplugg, samt på dieselforvarmer elementet. Når jeg kjører har jeg ingen feilkoder på innsp. dyser, men når bilen stopper får jeg feilkode på alle 6 dysene.

Noen tips? Verksted vil ha meg til å bytte dieselfilter samt forvarmerelementet for å teste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...