Netlandet Skrevet Oktober 3, 2012 Share Skrevet Oktober 3, 2012 Hei. Skal ha nytt justerbart senkesett til min E39 og skal gå for et dyrere kit denne gangen (10-15.000kr). Har sett på diverse sett: - KW V2/V3 V2 har kun hardhetsjustering, V3 har også rebound. Er det verdt de ekstra pengene? KW er såvidt jeg har forstått kjent for god kvalitet på produktene sine. Pris: V2: 12,186,- V3: 15,260,- - Spax RSX Spax har rebound justering og ligger ganske lavt i pris, men hvordan er kvaliteten? Pris: 11,590,- - FK Silverline-X Koni dempere og justerbar hardhet, spørsmålet er kvaliteten her også. Pris: 11,186,- - Bilstein B14 Her er det verken hardhet eller rebound justering, men kitet er utviklet på Nürburgring og jeg har for meg at Bilstein er ''top of the line'' vare. B16/PSS9 blir litt for dyrt for min prisklasse. Pris: 13,480,- Bilen skal brukes hver dag, også om vinteren. Så kvaliteten/rustbestandigheten er nødt til å være bra. Om sommeren vil den også bli brukt til div banekjøring på både norske baner og Nürburgring. Har tidligere hatt Supersport og JOM coilovers, men de har ikke hardhetsjustering og oppleves alt for myke. Ikke er det særlig god kvalitet på dempere og rustbestandigheten er så som så. Derfor lurer jeg på om noen her har erfaringer med noen av disse kitene, også fra andre BMW modeller. Jeg holder personlig en knapp på Bilstein, selvom den mangler justeringsmulighetene. Men det er jo fort gjort å ''justere seg bort'' også. Kitet skal kombineres med M-tech stabstag i forstilling og M5 16,5mm stabstag i bakstilling med powerflex foringer rundbaut. Kom gjerne med inspill/erfaringer. Mvh Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rulvan Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Heisann har KW v2 på min E30 cab, kjøpte det for 2år siden. demperne har stått på det stiveste hele tiden å det er like stivt i dag som det var når jeg satt det på... når jeg kjøpte mitt så fikk jeg dessverre ikke v3 til E30,så det ble det feteste dem hadde, v2 i dag får mann kjøpt v3 til E30 å skulle jeg finne på å bytte så blir det absolutt KW v3... di ekstra 1000 lappene betyr mere innstillinger å mere muligheter!! (DET ER HVERT DET) jeg kjører nå oxo inn i den 2 vinteren med salta veier, i våres tok jeg en grundig under spylig å det var ikke antydning til missfarging på fjørbeina min å alle hjenger forran å bak er like fine. så KW holder ord... må å få tilføye det at jeg har lilla powerflex framme å bak å bilen er pinne stiv å kjøre med sommer dekka, har der 215/35-18. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Har KW V2 selv på min e36 3.2l og er kjempe fornøyd Mtp komfor og bruk på veien. Har hatt FK (husker ikke hva det het, men kostet ca 9000,- i 2009) Dette var jeg langt ifra så fornøyd med som KW! Heisann har KW v2 på min E30 cab, kjøpte det for 2år siden.demperne har stått på det stiveste hele tiden å det er like stivt i dag som det var når jeg satt det på... når jeg kjøpte mitt så fikk jeg dessverre ikke v3 til E30,så det ble det feteste dem hadde, v2 i dag får mann kjøpt v3 til E30 å skulle jeg finne på å bytte så blir det absolutt KW v3... di ekstra 1000 lappene betyr mere innstillinger å mere muligheter!! (DET ER HVERT DET) jeg kjører nå oxo inn i den 2 vinteren med salta veier, i våres tok jeg en grundig under spylig å det var ikke antydning til missfarging på fjørbeina min å alle hjenger forran å bak er like fine. så KW holder ord... Hjelper veldig lite med masse justeringer om du ikke aner hva du driver med. Tror det er mange som "justerer seg ihjel" uten å få stort ut av det. Men selvsagt er V3 bedre en V2! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rulvan Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Har KW V2 selv på min e36 3.2l og er kjempe fornøyd Mtp komfor og bruk på veien. Har hatt FK (husker ikke hva det het, men kostet ca 9000,- i 2009) Dette var jeg langt ifra så fornøyd med som KW! Heisann har KW v2 på min E30 cab, kjøpte det for 2år siden.demperne har stått på det stiveste hele tiden å det er like stivt i dag som det var når jeg satt det på... når jeg kjøpte mitt så fikk jeg dessverre ikke v3 til E30,så det ble det feteste dem hadde, v2 i dag får mann kjøpt v3 til E30 å skulle jeg finne på å bytte så blir det absolutt KW v3... di ekstra 1000 lappene betyr mere innstillinger å mere muligheter!! (DET ER HVERT DET) jeg kjører nå oxo inn i den 2 vinteren med salta veier, i våres tok jeg en grundig under spylig å det var ikke antydning til missfarging på fjørbeina min å alle hjenger forran å bak er like fine. så KW holder ord... Hjelper veldig lite med masse justeringer om du ikke aner hva du driver med. Tror det er mange som "justerer seg ihjel" uten å få stort ut av det. Men selvsagt er V3 bedre en V2! Har KW V2 selv på min e36 3.2l og er kjempe fornøyd Mtp komfor og bruk på veien. Har hatt FK (husker ikke hva det het, men kostet ca 9000,- i 2009) Dette var jeg langt ifra så fornøyd med som KW! Heisann har KW v2 på min E30 cab, kjøpte det for 2år siden.demperne har stått på det stiveste hele tiden å det er like stivt i dag som det var når jeg satt det på... når jeg kjøpte mitt så fikk jeg dessverre ikke v3 til E30,så det ble det feteste dem hadde, v2 i dag får mann kjøpt v3 til E30 å skulle jeg finne på å bytte så blir det absolutt KW v3... di ekstra 1000 lappene betyr mere innstillinger å mere muligheter!! (DET ER HVERT DET) jeg kjører nå oxo inn i den 2 vinteren med salta veier, i våres tok jeg en grundig under spylig å det var ikke antydning til missfarging på fjørbeina min å alle hjenger forran å bak er like fine. så KW holder ord... Hjelper veldig lite med masse justeringer om du ikke aner hva du driver med. Tror det er mange som "justerer seg ihjel" uten å få stort ut av det. Men selvsagt er V3 bedre en V2! ja ser selvfølgeli den med justeringene, men fra min erfaring så er KW ett bra alternativ å du har mulighetene til å justere vis det er noe som intereserer deg,.. å det er ikke så vanskelig å prøve seg fram, eventuelt få litt råd å hjelp fra andre som har litt mer peil... muligetene er der, er det jeg vill fram til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Jeg hadde spax rsx på e39. Kvaliteten virket grei, men jeg syns ikke bilen ble noe stivere/ mykere på justeringen. Med 18" og mye dekkstrekk, var de så hard at jeg kjente godt når jeg kjørte over forgjengeroverganger etc. Brostein gikk i gang fart. Jeg måtte også bytte de orginale topplagrene bak 2ganger på de 3000 km settet stod på bilen. Ellers var justeringsskruene bak helt nede på demperne og noe dritt å komme til. i tillegg var motstanden i de høy, så etter første vinter måtte jeg bruke verktøy for å justere bak. Bare husk å sette alle justeringsskruer og mutre/gjenger inn med molycote eller annet godt fett så skal justeringen gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå