Bjornhbjelland Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Hei ja. Skal og kikke på en 1998 E39 540 V8 førstkommende lørdag på Laksevåg, Bergen med en kompis som vurderer den, og tenkte eg skulle lese meg litt opp på ting som er greit å sjå/høre etter. Har grei erfaring med 520/528 men ikkje så masse med 540/M62B44 motorene. Noken kjente feil med disse og spesielle ting ein bør sjå etter? Har heller aldri hørt om selskapet som selger bilen, kanskje noke lokalkjente har noken jungel ord om sjappa? Kanskje noken kjenner i gjen bilen? Er vell standard plasser å sjekke rust på disse karosseriene som bakluke, falsen av panser/skjermbuer/dører, men noke mer? Annonse på bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37272374 Takk for alle tilbakemeldinger!
John90 Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 eit av problemet med disse motorene er jo oljepumpa. Kan spørre om dei har snørt boltene i det siste. Disse pleier og skru seg ut! Ligger mange diy'er på dette på nettet. http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=37 Angående e39 karosseriet finnest det mange guruer her inne!
Otis Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Ser at "tamper dot" lyser på instrument panelet, vær litt obs der. Det kan bety kilometer juks i verste fall. Men det kan også bety at noen har skiftet lysmodul og ikke kodet korrekt. Så det trenger heller ikke bety noe. Ellers er det jo rust i alle dører i falsene og bagasjelokket.
jolly Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Flott bil med kjekk motor. Jeg klikket på linken i finn annonsa. Den kom opp med rødt , og er ikke EU godkjent Jeg ville latt noen andre enn det firmaet som skal selge den , EU godkjenne den. Husk : Dette er en tung bil. Om bilen har stått mye (noe km (kan) si litt om...ref temper dot) så betyr ikke dette at ting ikke blir slitt. Alt av understell.Foringer , stag , tannstang... Sjekk fjærene bak. De har en tendens til å knekke helt nede ved innfestingen. Om du ikke er skrukyndig selv , så kan det gi deg en del ugreie utgifter. Få bilen på NAF ! og la de ta en pre EU kontroll for deg. Koster deg ca.700.- og gir deg en nøytral vurdering av ting som kan komme i nær fremtid , samt ting du kanskje ikke trenger å tenke på. Om de pga.sist EU kontroll ikke vil gi deg en ny ? ta en kjøpstest. Det burde være obligatorisk på alt som koster over 50.000.- . En garderer seg på en måte litt....på uforutsette utgifter. Rust er nevnt. Være nøye på den sjekken...Det er fryktelig irriterende når det dukker opp. Men lykke til med kjøpet.
karel2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 lytt etter "surkling" i motoren,dra opp peilepinne å lytt der,kan også komme en "hyle" lyd når peilepinnen er dratt opp,da går det mange tusen i rep.4-8000kr til gs. Skru av deksler over coilene å se etter olje rundt plugger,dette koster 4500 til gs for å bytte topp dekselpakninger begge sider eller 3 timer med banskap å 900kr i egen garasje vær opps på risting i bilen,mellom aksling lever et hardt liv på disse bilene,mange bytter mellomakslingslager selv å handler billig dritt som varer 1000km...
Samaraiuz Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Hadde tidligere en 535, disse V8 erne til E39 har jeg inntrykket av kan få en del problemer med kjølingen når noe først går galt. På min byttet jeg termostat og vannpumpe, men var plaget med at den fortsatt kokte. Etter å ha byttet radiator, ble den bedre, for en stund, så var det på han igjen, fant ikke ut av det. Temperaturen på kjølingen er meget høy. Kan i alle fall vært lurt å høre med selger om det har vært problemer med kjøling, eventuelt om noe er byttet... Også girkassen, har vel vært en del av E39 sine kasser som har fått problemer med elektronikken rundt om 150 000 km.
karel2012 Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 dette med koking og temperatur som er høy har i 90 prosent av gangen med at systemet ikke er luftet ordentlig,dette er tilnærmet håpløst å få bra men med tålmodighet,noen timer og noen ord med noen som kan disse motorene og litt banning blir det bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå