Daniel l Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Helt uten videre begynte min e30 325 med m20 motor fra 1986 å koke. Den var tom for vann, så jeg fylte på rikelig og startet opp igjen og kom meg hjem. Men neste morgen var det tomt for vann igjen. Det er ikke hvit guffe eller antydninger til vann på peilepinne og oljelokk ekspasjonstanken til vannet har ikke oljerester Kommer ikke noe spesielt mye hvit eksos ut, om det i det heletatt kommer noe hvitt ut der. Om vannet hadde gått i sylinderene ville den vell spyttet det ut ved oppstart? noe den ikke gjør. Hva har jeg oversett her? Setter stor pris på svar Mvh Daniel
C.Ellingsen Skrevet Oktober 4, 2012 Skrevet Oktober 4, 2012 Du kan ha små sprekker i toppen som så vidt lekker. Få sjekket co2 nivået i radiatoren din på ett verksted så ser du fort om du må bytte topp eller toppakning. Hadde akkurat samme problemet selv.
Daniel l Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Takk for svar! Kan dette være noe å prøve? http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... er-191299/
Daniel l Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 da ville vel dette havnet i motorom/under bilen, noe jeg har sjekket flere ganger.. finner ikke ut av det. men eksos i kjølesystemet skal testes i dag.
Daniel l Skrevet Oktober 11, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2012 Ser ut som jeg går for å bytte toppakning samtidig som jeg sjekker toppen. Er det noen som har noen anbefalinger til toppakning og bolter? har lest mye om ARP bolter, men hvor kjøper mann dette ? finner ingen konkrete selgere på nettet .. Råd ønskes! Og skal jeg gå for original toppakning? Motoren er ikke trimmet på noen måte bortsett fra en påstått chip i hjernen Mvh
Odd-M Skrevet Oktober 12, 2012 Skrevet Oktober 12, 2012 Kjøp vanlig pakning og strekkbolter. Det har holdt i snart 30 år, holder sansynligvis like lenge en gang til om alt er i orden.
Daniel l Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2012 Jeg ser gs selger original pakning og bolter, men også Typen "febi". Er dette noe å gå for eller originalt all the way? er stor prisforskjell da.
Espen02E30 Skrevet Oktober 12, 2012 Skrevet Oktober 12, 2012 Har du sjekket inne i bilen for vann under teppe? Kan vel lekke fra varmeregister osv. Høres litt rart ut om du har så stor lekkasje i motor at den mister vannet over natten uten å se dette på eksos eller i oljen. Hadde nylig lekkasje i slange til varmeregister selv på 02`n i sommer, var ikke så lett og se med det samme. Jeg satte trykk på radiator, kunne da faktisk høre hvor lekkasjen var
Daniel l Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2012 Hvor er letteste tilkomst til varmeregister da? Dette ligger vel bak dashen? Hvilken metode brukte du for å få trykk på radiator? jeg har trykkluft tilgjengelig. Bare lage en gummitetning og hull til pistolblåseren? Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå