Newman86 Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 Teknisk avdelig i Tromsø fratar meg retten til å kjøre med 255/40R19 bake på 9" felg og 245/40R19 foran på 8,5" felg. Dette grunnet jeg benytter meg av 5% regelen bak, men ikke foran. Det er snakk om 1.7% endring bak, mens uendret foran. Bilen ble levert med 275/35R19 bak, 245/40R19 foran. Statens vegvesen Teknisk avdeling når man ringer 02030 derimot sier jeg får lov å bruke 5% regelen bake, og trenger ikke benytte meg av den foran, selv om jeg gjør det bak. Noen som har innspill å komme med her? 275/35R19 piggfritt vinterdekk bake er vel renspikka selvmord i tromsø. 275/35R19 piggdekk finnes ikke.
hsd Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 Statens vegvesen telefon sa klart og tydelig til meg att vegvesenet ikke hadde lov til å ta mine originale tüv papirer, når jeg var til kontroll. Dette gjorde dem, og nekter å gi tilbake orignalene. Jeg skal ikke krangle på hvem som har feil, men at en offentlig etat ikke klarer å samholde informasjonen sin blir jammen meg for dumt. ikke ment som løsningforslag, men heller som generel støtte.
karel2012 Skrevet Oktober 5, 2012 Skrevet Oktober 5, 2012 det er vell lovlig dette du har gjort hadde du fått dette inn i vognkortet har di kunne beholdt papirene så vidt jeg har forstått
Eivind B Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 5% regelen gjelder kvar aksel, så om du endra bak trenge du ikkje å gjøre det framme. Har nett vært i en sak med BT der dei ikkje ville godkjenne felgane/dekk. Der dei til slutt sa at det måtte sende inn ein ombygings søknad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå