Gå til innhold

Halogen --> Xenon || Passer disse på min E39?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle oppgradere de kjedelige halogenlyktene mine til Xenon/Angeleyes på e39'en min. Men siden jeg ikke er en lysexpert, så trenger jeg litt hjelp!

Fant en link til et eksemplar her på forumet som tydligvis bare var "plug-n-play" men så er jeg ennå litt usikker!

http://www.ebay.com/itm/USA-97-00-BMW-E ... 87?vxp=mtr

De lyktene som står på bilen min er helt orginale halogen. De har AUTOMATISK justering. De går altså opp og ner (stiller seg inn) når jeg skrur på lysene.

Viss noen kunne gitt meg svar på om disse passer og om det evt. er noen som har slike til ca samme pris her i Norge så gi meg gjerne en PM :-)

Skrevet

Ikke kjøp de der, tror det er de som er ræva kvalitet!

Kjøp heller Hella lykter, de koster mer men er vertfall skikkelig kvalitet. :-)

Sjekk

Koed.no

Schmiedmann.no

Dessuten er angel eyes på de lyktene der drit stygge, det LYSER kopi lykter av AE :P Mange pærer som utgjør lyset i stedene for ei pære.. :)

Btw, har du et slikt hjul på høyre side på speedometer for og justere lysa? Da har du ikke auto lwr, tviler på du har det med halogen men skal ikke påstå noe. :) Lysa vil gå opp og ned når du starter uansett om du har auto eller Manuel. :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Etter det jeg ser ifra Ebay, er de vell plug and play på biler med org Xenon?

Bilen din har nok forresten ikke automatisk justering av lysene, det kom vell bare med biler som hadde xenonlys.. Kan fint stemme at lyset blir regulert opp og ned når du starten den likevell, dette er den normale sjekken for å sjekke at mekanismen fungerer :)

Skrevet

Ja, jeg har sånn så jeg kan stille de opp og ned på forskjellige hakk. 0-1-2 viss jeg ikke husker feil! men trenger jeg automatisk justering for å ha xenon eller angel-eyes?

Har en 530 her som har angeleyes med xenon i, og jeg syns det ser kult ut jeg.. :) kan vel si det blir smak og behag! syns angel-eyes med vanlig halogen blir for kjedelig, og xenon uten angel-eyes blir bare enda værre :P

Tenkte liksom de skulle være sånn som disse (de på høyre siden såklart)

http://www.convert2xenon.co.uk/418-1360 ... arkers.jpg

Sjekka litt på koed og schmiedmann, men blir rett å slett bare forvirra. Noen er pre-facelift, for biler med xenon, osv. Har utrolig dårlig kunnskap om lykter så er litt vanskelig å forstå akkuratt hvilke som skal på min bil og ikke.

Kjøper forresten som oftest kvalitetsvarer, men for tiden så jobber jeg som lærling med rævalønn. 7-8000 i måneden.. så det å kjøpe 2 lykter for 5000kr ++ blir desverre ikke noe valg :/

Skrevet
Kjøper forresten som oftest kvalitetsvarer, men for tiden så jobber jeg som lærling med rævalønn. 7-8000 i måneden.. så det å kjøpe 2 lykter for 5000kr ++ blir desverre ikke noe valg :/

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du ønsker å bruke penger på å bytte ut de originale kvalitetslyktene (pre-FL?) med uoriginale kopi-lykter som i tillegg ikke ser ut som originale FL angel eyes-lykter. Finnes det ikke brukte originale angel eyes-lykter å få tak i som matcher ebay-prisen?

Skrevet

tja, kan vel kjøpe brukte kvalitets angel-eyes og så evt montere xenon i de når jeg får bedre råd? viss det er mulig?

altså, kjøpe vanlige angel-eyes nå med bare vanlig halogen, og så montere xenon-kit i de en annen gang?

fant disse på gs: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 5&type=alt || jeg har en 98mod, så disse skal vel passe rett på? i og med at jeg kjøper et xenon-sett.

eller disse da: http://www.partsandretards.no/belysning ... ngeleyes_1

Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe lykter uten original Xenon... Som du ser på linken fra GS, blir lykter med original xenon ofte levert uten tenner.. To stk tennere koster gjerne en god del, iallefall med tanke på at lyktene fortsatt ikke blir lovlige på bilen, fordi du mangler automatisk regulering, og evt lyktespylere(er vell std?)

Lykter uten xenon er også billigere... Xenonkit fra ebay koster jo snart mindre enn ett dagsforbruk med bensin :)

Du har ikke vurdert å ettermontere angeleyes i de lyktene som står på bilen nå da? Er jo ett rimelig alternativ iallefall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...