Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne dukket opp i posten :-)

Var heldig å fikk tak i et brukt Rouge engineering diff lokk

ugu5equ2.jpg

Her kan en se grunnen til at diffen rommer dobbel mengde olje etter montering av dette lokket. Original lokket er så å si flatt, mens dette er dypt.

aqe4ysu9.jpg

Skrevet

Har fått "renset" opp litt mer i bilen og tatt ut dashbordet. Så burbyggeren kommer helt inntil foran.

Var ekstremt trangt for å få ut de fremste skruene til dashbordet. De ble nok satt inn før frontruta da bilen ble montert fra fabrikk. Var ikke plass til en liten pipe og skralle engang. Så måtte kappe pipa så kort som mulig og monterte den sammen med en avkappet umbrakkonøkkel...

For å komme til disse skruene måtte dekslene av på dysene som gir varme til frontruta. Dette krever spes. verktøy sto det.... Og så flere har skrevet at dette kan være vanskelig å få av. " Spes. verktøyet" jeg brukte var skinkekroker det gikk som smurt :-)

8edajusu.jpg

myvapyva.jpg

ujeteryq.jpg

zepa5u8u.jpg

age5yjyv.jpg

avy7e3ar.jpg

Skrevet
Blir bra!

Står du fortsatt ute i snøen og skrur? :)

Håper på det ;-)

Nei, står i en garasje med grav, skrustikker, benker og talje i taket. Samt isolerte porter osv så klarer meg bra der :-)

Skrevet
Ser mest ut som dårlig vektfordeling av bil på henger. Du vet at kula ikke skal ha mer enn max 75kg vertikalt press? :)

Står nok noe langt frem ja, men så ekstra ille ut på dette bildet. Da det også heller en del der..

Den 75 kg tror jeg har gått rett vest hos mange;-)

Skrevet
Ofte bedre å rygge på hengeren også! Få vekta over hjula på hengeren :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Er ikke det litt skummelt med tanke på f.eks sleng på hengeren?

Har hørt en del si at motoren bør være fremover i kjøreretning...

Skrevet

Motoren skal være foran på hengeren ja, derfor Porsche gutta rygger på hengeren ;)

Optimalt er det 75 kg på kula, problemet er nok heller trekkbilen som er litt myk i rumpa ;)

Skrevet
Motoren skal være foran på hengeren ja, derfor Porsche gutta rygger på hengeren ;)

Optimalt er det 75 kg på kula, problemet er nok heller trekkbilen som er litt myk i rumpa ;)

:-)

Hadde nok vært bedre å dra med touring-slitern min med nivåreg, men tenningslåsen har takket for seg..

Skrevet

:-)

Hadde nok vært bedre å dra med touring-slitern min med nivåreg, men tenningslåsen har takket for seg..

hehe, skrutrekker :P

ps. kan du prøve og ta med en av AC felgene innom oslo ila uka?

Skrevet

Gromt bygg! Lest hele tråden nå og må si jeg nesten gleder meg like mye som deg til at den er ferdig!:D Dette har jeg troa på :D. Ganske spent på hvor lett du kan få den også:)

Og ang de skruene til dash'n, der brukte jeg bare ett bits og liten skiftnøkkel som jeg skrudde innpå bitset:D

Må si du får tak i mye gromme deler!! Mye jeg ikke har sett før:)

Følger med her!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...