Gå til innhold

E36 M3 suge Hk "S50B34"- banebil.


JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

Så kjett med tullet der da!

Hva med østlanske motorverksted på Hamar?

Hadde toppen til 528`n der. De var raske og var bra resultat på den hvertfall:)

Evt Volden racing på lillehammer... Han som har gjort maskinering på m50 motoren min!

Ble "litt" skuffa ja :(

Blir nok Østlanske nå, forhørte meg litt med noen andre etterpå i dag. De hadde god erfaring med de :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig stort mellomrom mellom sylinderne på strokerblokka.

Noen som har noe erfaring med de ulike stempelprodusentene, tenker på Cp, JE, Wiseco osv. ??

Må bestille nye stempler på nye mål, samt med større lommer da ventilene blir noe større nå..

yry3eqeh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å hentet strokerblokk og veiv hos Motorteknikk & OSS (Oslo syl. Service) AS og er ikke veldig imponert. :( Det var ingen av de som var på jobb der som knapt viste noe om blokka og veiva. Men blokka fant vi skjøvet inntil en vegg og da jeg spurte om hva mål de hadde funnet på sylinderne. Så var svaret det viste han ikke helt, da sa jeg regner med at dere har dette notert. Nei, det var ikke vanlig at de gjorde det… #-o

Jeg ba da om å få med blokka. Men da kom et nytt problem, ingen viste hvor veiva befant seg nå. :roll: Etter litt leting og ringing, så fant de den til slutt. Med påfølgende kommentar, jeg tror den er litt skeiv. Men det kan gå fint...

Fikk lempet blokk og veiv i bilen og kjørte av gårde til Turbo Tore som gjør øvrig motorjobb for meg. Han lurte på om jeg ikke hadde fått med mer deler tilbake?

De hadde også fått stempel og råde, noe som de selvsagt hadde lagt et annet sted.

Så måtte tilbake for å hente dette.

Trodde Motorteknikk & OSS skulle være proffe på dette, men de fremsto som totalt

frie for struktur og profesjonalitet. De har jo tross alt kun hatt blokk og veiv 1,5-2mnd.

Er det mulig!? Har desverre hørt en del andre også si at de er helt håpløse hva anngår tid.

Så får levere dette videre et annet sted og se om det går bedre der [-o<

Idioter ass!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig stort mellomrom mellom sylinderne på strokerblokka.

Noen som har noe erfaring med de ulike stempelprodusentene, tenker på Cp, JE, Wiseco osv. ??

Må bestille nye stempler på nye mål, samt med større lommer da ventilene blir noe større nå..

[ Bilde ]

PPF fikser customstempler akkurat slik du vil ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandet Sylinderservice ordner også stempler på mål. Wiseco bl.a.. Gode priser og veldig bra service og utførelse.. Sånn maskineringsmessig.. Jamtvedt i skien er veldig bra! masse bra erfaringer derfra!! Mange jeg kjenner som har levert ting der..og fått igjen bra greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her denne E36n endte opp ja, du slo meg med en dag fordi jeg var offshore ! Morsomt og se at den havnet i gode hender og ble til et kongeprosjekt, gleder meg til å se hvor mye du kjører fra meg til sommern, horna i panna stikker langt ut allerede ! :)

Angående motorarbeid, vil jeg anbefale http://www.tktrimming.no på Våler, siden du bor i Elverum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, blokk og veiv er levert Østlandske motorservice. Og de er stort sett ferdige med å måle det de skal:-)

Vi skal bestille stempler fra utlandet, så jeg slipper fordyrende ledd. Har fått tilbud fra en del, stort sett alle lager stempel på mål med tilpassede lommer og diverse ulike coatinger. Så er egentlig bare å velge og vrake blandt de ulike produsentene;-)

Så tenkte om noen hadde prøvd litt ulike produsenter og hadde noen erfaring med de forskjellige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skjer ikke så mye her om dagen desverre, da noen bristne ribbein og har satt sitt preg på de siste ukene:-( Annbefales ikke!

Men har da fått noen deler i hus.

Har kjøpt alt av pakninger,styringer og annet småtteri til strokermotoren.

Hvor sylinderne nå blir honet.

3,2 topp og kammer er mottat.

a5e9y5ez.jpg

yse9y4ej.jpg

Og nye penstoler til stua er ankommet:

3adaqysy.jpg

Går nå å venter på pakke fra VAC motorsport :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...