Alpejohn Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Hei, Regner med det blir trøbbel på avgasskontrollen på EU om man har fjerna katalysatoren på en 530d? Frister litt med decat rør, men men om det da blir slik jeg må bytte om før hver EU kontroll så gidder jeg ikke. Virker jo naturlig at det vil bli trøbbel.. Noen som kan svare på dette med sikkerhet? Fredrik Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
a100abt Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Katalysator kan bli anmerka, men det er ikke et sjekkpunkt. Avgasstest på diesel er kun partikkeltest, og i den sammenheng er katalysatoren helt uten innvirkning. Dog er ikke bilen slik den ble levert, og typegodkjenninga er strengt tatt ikke lenger gyldig. Jeg har forøvrig ikke kat på caravellen min heller, og det har ikke gitt problemer, vet også mange andre har uten på disse.... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Alpejohn Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2012 Katalysator kan bli anmerka, men det er ikke et sjekkpunkt. Avgasstest på diesel er kun partikkeltest, og i den sammenheng er katalysatoren helt uten innvirkning. Dog er ikke bilen slik den ble levert, og typegodkjenninga er strengt tatt ikke lenger gyldig. Jeg har forøvrig ikke kat på caravellen min heller, og det har ikke gitt problemer, vet også mange andre har uten på disse.... Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Ja regner med det blir annmerka om de ser at den mangler Men om ikke avgasstesten sier noe om dette så burde det i utgangspunktet gå bra da Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Bayerfan Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Hei Ang. avgasskontroll ved decat, +trim;) ojo For de som har de-cat trimming/og blokkert EGR-ventil, og er bekymret for PKK-kontroll (EU-kontroll). Jeg har TRF-Racing stage II (de-cat) og blokkert EGR-ventil. Bilen er gått 200'km. Kommer nettopp fra kontroll hos NAF. Avgasskontrollen viste 2,01. Bilen gikk gjennom uten problemer. ojo
Alpejohn Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Skrevet Desember 5, 2012 Knas! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå