Gå til innhold

Plastidip, erfaringer?


///Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Har nå 10l hvit dip å 10l tynner stående, med Bosch elektrisk sprøyte + karbonfilm til taket påtur i posten :) blir spennende, blir nok også å spraye på et par lag med glossifier :)

Hvor stor bil er det du har? Hørtes ut som mye dip, gikk med 7,5l ublandet dip og 4l tynner hos meg på en 5serie, og da la jeg 6 lag.

Legger i samme slengen opp et bilde til:

uvy01lapdgrd8e9m9pwu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde man maskere lister rundt dører ol.?

Tenker da at plastidipen setter seg på maskeringstapen og når man drar av den så drar man også med seg folien som er tiltenkt å bli på bilen #-o

Vet den "skjærer seg selv" med godt nok mellomrom, men spørsmålet er jo om det vil renne plastidipp ned i rutesprekker og på pakninger på døra.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=671155

Her er en kar som ser ut som han kun legger maskering et stykke fra lista og så drar av det som blir til overs. Tror det er større kant på lista på E60 enn på min E39.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E46 sedan :) Ja er nok mye dip, kjekt å ha, skal ta felgene og tror jeg :) Bestillte et helt kitt, fikk med 11stk 1l flasker med tynner faktisk, skulle være 10... hva er PERFEKT blandingsforhold egentlig?? sett mye meninger om 60/40 og 50/50... ikke å bli klok på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lakke mine kvite i morgen :D

Har funnet ut at maskering av dekkene er totalt bortkastede penger og tid. Spray på litt dekk shine på gummien før man lakkerer (sørg for at det ikke kommer på felgen selvsagt) og plastidipen vil ikke feste seg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn fra tråden min.

Lakka felgene mine med plastidip i dag. De aller fleste hart vel hørt om dette fantastiske middelet som fungerer som folie på boks. I dag var det min tur til å teste ut og fargevalget falt til slutt på hvit.

img1952lk.jpg

Har lest litt rundt og folk skriver alt fra 1 boks til 2 bokser per felg. Kjøpte inn 2 bokser per felg for å være sikker på å ikke gå tom midt under jobben.

img1953ko.jpg

Sprayer dekka først med gummifornyer. Dette for at overspray skal være enklere å ta av og den ikke setter seg så fast i gummien. Dette er ikke nødvendig, men har du det tilgjengelig så kan det lette litt på oppryddinga :)

img1957bc.jpg

Vasker så felgene lett med tynner for å være sikker på at alt av smuss, fett og gummifornyer er borte.

img1954r.jpg

Ene felgen har begynt å flasse en del i lakken. Skal bli spennende å se hvor sprayen vil dekke over disse områdene.

img1958vk.jpg

img1960y.jpg

img1961yod.jpg

Første strøk done. Dette strøket skal kun være en lett støvsky. Lett å bli litt for overivrig og tenke at man skal dekke med farge, men da vil ikke plastidipen feste seg like godt.

Venter 5-10 min mellom hvert strøk.

img1967ew.jpg

I starten på boksen så klatter dysa en del. Kan være noe med tempratur, men i mitt tilfelle så var det 18 grader og boksene har blitt oppbevart i romtepratur. Begynte å bli litt bekymra når dette skjedde, men dette flyter fint utover, så ikke få panikk om dette skjer.

img1971c.jpg

Done! Det holdt med 4 bokser i mitt tilfelle og det var vel rundt 7-8 lette strøk. Telte ikke, men tror det lå rundt der.

img1973u.jpg

Fikk noen små opphøyinger og bittelitt klatting på noen av eikene, men det har nok med litt overivrig spraying på noen av strøkene å gjøre.

img2009ql.jpg

Dipen sklir rett av gummien :D I mitt tilfelle så kunne jeg godt ha maskert ytters. Små korn med plastidip er ikke stas å fjerne når det er riller og mønster på siden av dekkene.

img1979t.jpg

4 brukt. 4 igjen.

Min erfaring er at dette er noe alle kan klare. Det er lett å bli for overivrig å spraye på for tykke lag i begynnelsen. Var uheldig å kom litt nært med dysa noen ganger. Dette er nok ikke de letteste felgene å lakkere, men det ser ut som resultatet blir greit. Får ikke sett sluttresultatet før på mandags morgen når verkstedet åpner igjen, så inntil da får de stå å tørke og gjodgjøre seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...